  • 1. Data: 2008-09-20 19:54:19
    Temat: zadatek na zakup działkii....
    Od: "J.S" <r...@g...pl>

    Czy spisuje się u notariusza /koszty/ czy wystarczy między kupującym a
    sprzedającym w formie umowy? Dziękuje......

  • 2. Data: 2008-09-20 20:10:49
    Temat: Re: zadatek na zakup działkii....
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "J.S" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czy spisuje się u notariusza /koszty/ czy wystarczy między kupującym a
    > sprzedającym w formie umowy? Dziękuje......

    To zależy, co chcesz osiągnąć. Jeśli ma to mieć skutek zadatku, to musi być
    zawarte u notariusza. Wówczas odpowiednio skonstruowana umowa de facto
    uniemożliwia wycofanie się sprzedającego. Spisanie umowy w zaciszu domowy
    zabezpiecza dającego zadatek w kwestii dochodzenia roszczeń o zwrot tej
    kwoty w wypadku wycofania się sprzedającego, ale skutku wobec
    nieruchomości nie będzie mieć żadnego.

  • 3. Data: 2008-09-23 16:19:04
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Z kosztami to różnie, wielu notariuszy zgadza się na podział stawki za dwa akty jak
    dla aktu końcowego 1/2 + 1/2.
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2008-09-23 16:21:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    666 pisze:
    > Z kosztami to różnie, wielu notariuszy zgadza się na podział stawki za dwa akty jak
    dla aktu końcowego 1/2 + 1/2.

    Pewnie to nie chodzi o podział stawki, tylko o to, że od każdej umowy
    biorą połowę stawki maksymalnej (wolno im, równie dobrze i złotówkę
    mogliby brać).

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-09-23 16:44:26
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    O nie, to byłoby nieetyczne ;-)))
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2008-09-23 16:47:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    666 pisze:
    > O nie, to byłoby nieetyczne ;-)))
    > JaC

    Jakiś czas temu ta "nieetyczność" miała być zaskarżona jako niezgodna
    z jakimś prawem, i chyba odbyło się to skutecznie, bo ostatnio widziałem
    jak notariusz wziął 1zł za poświadczenie kopii, zamiast 6zł :)

  • 7. Data: 2008-09-23 20:48:01
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Od znajomej deweloperskiej Spólki z o.o. notariusz bierze po 1 zł za każdy ich własny
    akt, no ale jakbyś dostał robotę 600 aktów po
    2 tys. zł za każdy.....
    JaC

    -----