    From: "Fieram" <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Nakaz zaplaty - zapomniany kredyt sprzed 9 lat - co robic?
    Date: Wed, 18 May 2005 13:47:33 +0200

    W roku 1996 wzialem kredyt na tysiac ile tam zlotych.
    Kilka dni temu otrzymalem "nakaz zaplaty w postepowaniu nakazowym" z
    informacja ze w ciagu 2 tygodni musze go splacic+odsetki+koszty postepowania
    sadowego (list polecony z Sadu dotarl bez problemow - z banku nic do mnie
    nigdy nie doszlo).

    Problem polega na tym, ze w ciagu kilku lat (1996-2005) nie dostalem zadnego
    wezwania:
    - z banku ze zalegam z jakimis kredytami (bodaj w 98 roku splacilem jakies
    spoznione raty), nikt tez z banku do mnie nie dzwonil ani nie przyjechal,
    - sadu (np. info o rozaprawie sadowej).

    Byc moze bank wysylal na przestrzeni tych kilku lat jakies pisma ale do mnie
    nic nie dochodzilo.

    I teraz mam duuuzy problem bo:
    - nie pamietam absolutnie nic nt. tego kredytu (kwota nie jest zbyt duza)
    - nie mam juz zadnej dokumentacji dot. tej sprawy a co gorsza nie mam dow.
    splat kredytu
    - etc.

    Co moge zrobic z tym fantem?
    Czy to normalne ze bank czeka kilka lat z reakcja a potem zaklada sprawe
    sadowa w lutym br. i juz po 2 mies. (kwiecen) jest wyrok i ja ten wyrok bez
    problemow odbieram na poczcie. Czy to mozliwe ze bede musial 2 razy splacic
    ten sam kredyt bo oni np. maja balagan w papierach?

    Jak teraz udowodnic ze np. w 1999 albo 2000 roku splacilem caly kredyt? Ile
    lat przedawnia sie kredyt?