  • 1. Data: 2005-07-05 07:53:13
    Temat: Odp: Najem a pożar
    Od: "Dan" <j...@p...fm>

    > Czy jest sens, z punktu widzenia najemcy, ubezpieczać mieszkanie od
    zdarzeń
    > losowych?
    >
    > Sytuacja: pożar w bloku zawiniony przez osobę trzecią niszczy mieszkanie,
    > czy obciąża to w jakikolwiek sposób najemcę czy też wynajmujący ma
    > roszczenie bezpośrednio do tej osoby trzeciej?

    Najemca nie ponosi odpoiwedzialnosci za zuzycie bedace nastepstwem
    prawidlowego uzywania - art. 675 par 1 kc. A contrario najemca odpowiada
    tylko za zuzycie /zniszczenie/ bedace nastepstwem nieprawidlowego uzywania.
    Pozar spowodowany przez osobe trzecia nie wynika z nieprawidlowego uzywania
    rzeczy przez najemce. Jest nawet taki wyrok SN dotyczacy pozaru i braku
    odpowiedzialnosci najemcy. Nie widze potrzeby ubezpieczenia, no chyba ze
    zapomnisz wylaczyc zelazka.

    Dan

  • 3. Data: 2005-07-06 04:39:05
    Temat: Re: Najem a pożar
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin wrote:
> [...]
    > czy obciąża to w jakikolwiek sposób najemcę czy też wynajmujący ma
    > roszczenie bezpośrednio do tej osoby trzeciej?

    Czynisz optymistyczne założenie, że osoba odpowiedzialna będzie się
    poczuwać i jest wypłacalna?

    To może kupisz ode mnie Pałac Kultury? ;->

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 4. Data: 2005-07-06 11:02:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Czynisz optymistyczne założenie, że osoba odpowiedzialna będzie się
    > poczuwać i jest wypłacalna?

    Aj, pomyliłem najemcę z wynajmującym najemcy :)

    IMHO ubezpieczyć od pozaru powinien się sam (dla ustalenia uwagi)
    właściciel. Natomiast najemca - jeśli nie zależy mu na szybkim
    odszkodowaniu za jego własność i sam nie zawinił - może mieć je w nosie.

  • 5. Data: 2005-07-06 21:59:57
    Temat: Re: Odp: Najem a pożar
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Dan wrote:
    Nie widze potrzeby ubezpieczenia, no chyba ze
    > zapomnisz wylaczyc zelazka.

    natomiast warto ubezpieczyć własne rzeczy, bo to nie podpada pod
    ubezpieczenie mieszkania jakie ma właściciel mieszkania (jeśli ma)
    oraz warto mieć OC, po to żeby samemu potem nie bulić jakby się okazało,
    że samemu jest się tą "osobą trzecią".