  • 1. Data: 2005-01-08 00:03:01
    Temat: Nagrywanie rozmów telefonicznych
    Od: "huri-khan" <e...@x...puvc.cy>

    Witam
    Czy można nagrywać rozmowy telefoniczne bez zgody osoby do której się dzwoni
    (wykluczam przypadki policji, prokuratury, itp)?
    Jakie są podstawy prawne (konkretnie).

    Druga sprawa.
    Jak wygląda to w przypadku pracownika infolinii (oczywiście jeżeli przebywa
    w pracy)?
    Czy taki pracownik może odmówić nagrywania rozmowy ?

    --
    [Pozdrawiam][huri-khan][GG 177094][klub.chip.pl/rasrob]
    Jesli wodka w pracy szkodzi, porzuc prace, o co chodzi.

  • 2. Data: 2005-01-08 00:26:41
    Temat: Re: Nagrywanie rozmów telefonicznych
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 08/01/2005 01:03, huri-khan wrote :
    > Witam
    > Czy można nagrywać rozmowy telefoniczne bez zgody osoby do której się dzwoni
    > (wykluczam przypadki policji, prokuratury, itp)?
    > Jakie są podstawy prawne (konkretnie).

    Było wielokrotnie, przeszukaj archiwum.
    Zawsze możesz nagrywać rozmowy osób z którymi Ty rozmawiasz
    telefonicznie, nawet bez ich zgody i bez ich wiedzy.

    > Druga sprawa.
    > Jak wygląda to w przypadku pracownika infolinii (oczywiście jeżeli przebywa
    > w pracy)?
    > Czy taki pracownik może odmówić nagrywania rozmowy ?

    Jeśli dostał polecenie służbowe, to nie może. Niby dlaczego miałby odmawiać?

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession

  • 3. Data: 2005-01-08 00:29:57
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "huri-khan" <e...@x...puvc.cy> napisał w wiadomości
> [...]
    dzwoni
    > (wykluczam przypadki policji, prokuratury, itp)?

    był taki wątek w 2002 roku;
    długo szukałem, ale jakoś nie mogę znaleźć podstawy prawnej zabraniającej
    nagrywania rozmów.

> [...]
    przebywa
    > w pracy)?
    > Czy taki pracownik może odmówić nagrywania rozmowy ?

    Jesli nie akceptujesz regulaminu jaki obowiązuje w zakładzie pracy... to
    sprawa jest jasna: możesz się zwolnić i poszukać innej roboty.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    k...@i...XX.pl < wytnij X..X gdy będziesz pisać
    http://kw1618.w.interia.pl + http://wizowo.3mam.net

  • 4. Data: 2005-01-08 00:57:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl> napisał
    w wiadomości news:9QFDd.40252$BO5.18893@news.chello.at...

    > był taki wątek w 2002 roku;
    > długo szukałem, ale jakoś nie mogę znaleźć podstawy prawnej zabraniającej
    > nagrywania rozmów.

    Ooo! takich wątków było mnóstwo. I to w 2004 roku. A nie mozesz znaleźć, bo
    go nie ma. Zabroniony jest podsłuch.

  • 5. Data: 2005-01-08 01:17:35
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał:

    > przebywa

    > Jesli nie akceptujesz regulaminu jaki obowiązuje w zakładzie pracy... to
    > sprawa jest jasna: możesz się zwolnić i poszukać innej roboty.

    Niezupełnie. Prawo telekomunikacyjne art 159.

    2.2. Zakazane jest zapoznawanie się, utrwalanie, przechowywanie,
    przekazywanie lub inne wykorzystywanie treści lub danych objętych
    tajemnicą telekomunikacyjną przez osoby inne niż nadawca i odbiorca
    komunikatu, chyba że:

    1) będzie to przedmiotem usługi lub będzie to niezbędne do jej wykonania;

    2) nastąpi za zgodą nadawcy lub odbiorcy, których dane te dotyczą;

    3) dokonanie tych czynności jest niezbędne w celu rejestrowania
    komunikatów i związanych z nimi danych transmisyjnych, stosowanego w
    zgodnej z prawem praktyce handlowej dla celów zapewnienia dowodów
    transakcji handlowej lub celów łączności w działalności handlowej;

    4) będzie to konieczne z innych powodów przewidzianych ustawą lub
    przepisami odrębnymi.

    Tu mozna dokonać paru interpretacji słów "nadawca" i "odbiorca" oraz
    "przemiot usługi". Generalnie w znanych mi firmach praktyka jest taka,
    że łącznie z umową o prace podpisuje sie stosowna zgodę. IMO nie można
    powoływać się na jakikolwiek regulamin pracodawcy. Regulamin reguluje
    prawa i obowiąki, a nie domyslne wyrażenie zgody.

    M.

  • 6. Data: 2005-01-08 01:49:13
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 08 Jan 2005 02:17:35 +0100, Maciej Bebenek naskrobał(a):

> [...]
    > powoływać się na jakikolwiek regulamin pracodawcy. Regulamin reguluje
    > prawa i obowiąki, a nie domyslne wyrażenie zgody.

    nie trzeba żadnej interpretacji - wystarczy żeby po podniesieniu słuchawki
    witał pracownika komunikat albo jeszcze lepiej do odbiorcy:

    "Uprzejmie informujemy że zgodnie z obowiązującym regulaminem korzystania
    ze sprzetu telekomunikacyjnego w firmie xxx wszelkie rozmowy przychodzące i
    wychodzące są nagrywane. W przypadku braku zgody prosimy odłożyć słuchawkę,
    dziękujemy".

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 7. Data: 2005-01-08 02:04:49
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Sebol napisał:

> [...]
    > wychodzące są nagrywane. W przypadku braku zgody prosimy odłożyć słuchawkę,

    WYbacz, ale to ma taką samą moc prawną, jak wezwanie sadowe wysłane
    listem zwykłym. Mozesz domniemywać, że druga strona usłyszała taki
    komunikat, ale tego nie udowodnisz

    M.

  • 8. Data: 2005-01-08 09:37:07
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 08 Jan 2005 03:04:49 +0100, Maciej Bebenek naskrobał(a):

    > WYbacz, ale to ma taką samą moc prawną, jak wezwanie sadowe wysłane
    > listem zwykłym. Mozesz domniemywać, że druga strona usłyszała taki
    > komunikat, ale tego nie udowodnisz

    Bez namniejszego problemu. Datą instalacji stosownych zmian w centrali
    telefoniczną przez firmę telekomunkacyjną serwisującą centralę firmy i
    posiadających stosowne kody instalacyjne - czyli postronną osobę trzecią.
    To nic nowego zadzwoń do link4 czy na bankową infolinię i wszystko będziesz
    wiedzał jak to wygląda w praktyce.

  • 9. Data: 2005-01-08 10:00:14
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > 4) będzie to konieczne z innych powodów przewidzianych ustawą lub
    > przepisami odrębnymi.

    podejrzenie przestepstwa, nagranie ma stanowic dowod. Patrz np Rutkowski
    Patrol.

    P.

  • 10. Data: 2005-01-08 18:48:34
    Od: "huri-khan" <e...@x...puvc.cy>

> [...]

    > komunikatu, chyba że:

    > 2) nastąpi za zgodą nadawcy lub odbiorcy, których dane te dotyczą;

    Czyli jeżeli nadawca się zgodzi to dane od nadawcy mogą być nagrane, a
    jeżeli odbiorca to jego dane mogą byc nagrane ?
    Chyba nadawca nie może decydować o danych odbiorcy ?
    Czy takie rozumowanie jest słuszne według tego punktu ?