  • 1. Data: 2011-06-24 19:09:44
    Temat: Nadanie klauzuli wykonywalnosci
    Od: "Tatarak" <n...@m...pl>

    Witam.
    Prosze o pomoc, wskazowki, wyjasnienie zaistnialej sytuacji.
    W zwiazku z tym, ze mam pewne zaleglosci w splacie kredytu (smieszna suma 5000 zl).
    Wierzyciel wystapil do sadu o nadanie klauzuli wykonywalnosci bankowemu tytulowi
    egzekucyjnemu.
    Referendarz sadowy oddalil ten wniosek (nie znam przyczyn).

    Bank sie odwolal ale zrobil to po terminie (o 1 dzien za pozno:))) i
    ostatecznie sad odalil skarge wierzyciela.

    Wiem... kredyt trzeba bedzie splacic, tylko ciekawi mnie co teraz zrobi wierzyciel?
    Bedzie sie odwolywal w wyzszej instancji sadowej?
    Bedzie musial prowadzic postepowanie komornicze w zwyklym trybie?

    Interesuje mnie jaka byla przyczyna odrzucenia przez referendarz wniosku wierzyciela.
    Czy znajac sygnature sprawy moge pojechac do sadu i jako dluznik poprosic o
    wglad w akta sprawy?

    Dzieki za pomoc.

  • 2. Data: 2011-06-24 20:03:27
    Temat: Re: Nadanie klauzuli wykonywalnosci
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tatarak pisze:

    > W zwiazku z tym, ze mam pewne zaleglosci w splacie kredytu (smieszna suma 5000 zl).

    Rzeczywiście śmieszna ;)

    > Wiem... kredyt trzeba bedzie splacic, tylko ciekawi mnie co teraz zrobi wierzyciel?

    Wystąpi o nakaz.

    > Bedzie musial prowadzic postepowanie komornicze w zwyklym trybie?

    postępowanie komornicze zawsze odbywa się w tym samym trybie. Bo jest
    tylko jeden tryb :)

    > Czy znajac sygnature sprawy moge pojechac do sadu i jako dluznik poprosic o
    > wglad w akta sprawy?

    Tak.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 3. Data: 2011-06-25 16:17:27
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@W...gazeta.pl>

    Ostatnio była jakaś zmiana w prawie (a może dopiero ma być?) dot. bankowych
    tytułów egzekucyjnych.
    Jako strona masz prawo do wglądu w akta sprawy, pamiętaj o dokumencie
    tożsamości i możesz zamówić ksero po 1 zł/str. płatne znaczkami sądowymi.
    W sekretariacie odnotują w aktach sprawy fakt zapoznawania się przez Ciebie,
    bywają więc sytuacje (ale rzadkie), że nie warto ( z uwagi na jakieś terminy,
    doręczenia itp.).

    -----