    From: Jingiel <x...@x...xx>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Nachalne telefony
    Date: Fri, 07 Feb 2014 05:36:23 +0100

    Od jakiegoś czasu wydzwania na mój telefon komórkowy firma windykatorska
    i wypytuje o sąsiada. Telefony są o zaskakujących porach po 6:00, przed
    22:00. Jak sprawdziłem w internecie telefony z firmy GetBack. Chociaż
    oczywiście nie chcą odpowiedzieć z jakiej firmy dzwonią i w jakiej
    konkretnie sprawie. Jedynie proszą, żebym poszedł osobiście do sąsiada i
    przekazał wiadomość, żeby się z nimi skontaktował. Po pierwsze nie mam
    zamiaru wyręczać ich w ich robocie, po drugie próbują mnie wkręcić w ich
    interesy. Jakimś cudem znają mój adres i numer telefonu, bo wiedzą, że
    mieszkam po sąsiedzku. Za każdym razem odmawiam, pytam skąd mają mój
    numer telefonu i skąd znają mój adres i wtedy pada stwierdzenie, że już
    więcej nie będą dzwonić. Zazwyczaj odpowiadam im dla świętego spokoju,
    że mieszkam teraz 200km od tego człowieka i od 5 lat na oczy go nie
    widziałem. W sumie na tym sprawa by się zakończyła, ale dzwonią z
    różnych numerów, różne osoby i są coraz bardziej nachalni. Wręcz chcą
    żebym się im tłumaczył dlaczego nie mam z tym człowiekiem kontaktu. Jak
    im sensownie dać do zrozumienia, żeby przestali przetwarzać moje dane i
    dali mi spokój?

    Jingiel