  • 1. Data: 2002-06-07 06:57:12
    Temat: NOM - a może by tak doniesienie o popełnieniu ....
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

    Przypomnę głos PJO w dyskusji z innego wątku (tam jakoś zamarł, a temat może
    byc interesujący)

    "Wyobraźmy sobie teraz, że Kowalski jest telemarketerem dla
    firmy X. Firma ta zawiera z Kowalskim umowę, w której stwierdza, że
    zrefunduje Kowalskiemu wydatki na telefon poświadczone fakturami
    wystawionymi przez operatora, czyli TPSA. Kowalski przeczytał
    regulamin NOM i zaczął korzystać z usług NOM. Teraz dostał
    fakturę nie od TPSA (jak się spodziewał na podstawie regulaminu),
    tylko od NOM. Czyli NOM wykorzystując podstęp zmusza Kowalskiego
    do niekorzystnego rozporządzenia własnym mieniem, a to już nosi
    znamiona czynu zabronionego z art.286 KK"

    Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej,
    doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym
    lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo
    wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania
    przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności
    od 6 miesięcy do lat 8.

    Co na to prawnicy?

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl

  • 2. Data: 2002-06-08 07:33:38
    Temat: Re: NOM - a może by tak doniesienie o popełnieniu ....
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Jun 2002, Telesfor Baudot wrote:
    [...]
> [...]
    >+ do niekorzystnego rozporządzenia własnym mieniem, a to już nosi
    >+ znamiona czynu zabronionego z art.286 KK"

    A oświeć ty mnie, gdzie tu jest "niekorzystne rozporządzenie"
    jeśli musi zapłacić *tyle samo* - tylko innemu podmiotowi ?
    "Niekorzystne rozporządzenie" ma miejsce jeśli ktoś "zostanie
    wpuszczony w maliny" i co najmniej *sporo* przepłaci.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-06-08 09:26:11
    Od: "WaldekGo" <[nospam]awago@friko4.onet.pl>

    "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl> wrote in message
    tanpol.com.pl...

> [...]
    > "Niekorzystne rozporządzenie" ma miejsce jeśli ktoś "zostanie
    > wpuszczony w maliny" i co najmniej *sporo* przepłaci.

    Widze ze umiejetnosc czytania ze zrozumieniem coraz bardziej
    zanika w spoleczenstwie... smutne.

    Do tej pory to NIE ON PLACIL - koszta, udokumentowane fakturami
    i billingami TPSA (billingi zeby rozdzielic polaczenia prywatne od
    sluzbowych) byly mu REFUNDOWANE, wiec de facto placila firma X.

    Teraz, nie mogac wykazac, ze polaczenia na fakturze byly wykonane
    w ramach pracy, nie otrzyma refundacji kosztow, wiec musi zaplacic
    z wlasnej kieszeni, a wiec jest stratny.

    DOTARLO?

    Pozdrowienia, Waldek
    a...@o...info , w...@t...pl
    ZUS z pewnością jest instytucją przestepczą, ale nie można nazwać jej
    zorganizowaną."

  • 4. Data: 2002-06-08 20:13:11
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości
> [...]
    > "Niekorzystne rozporządzenie" ma miejsce jeśli ktoś "zostanie
    > wpuszczony w maliny" i co najmniej *sporo* przepłaci.

    Hehe. Nie tu tkwi błąd. Sprawca musi działać _z zamiarem_ bezpośrednim.
    Jakby Telesfor poczytał artykuł w piątkowej GW, to by wiedział, że tak nie
    było.

    Depi.

  • 5. Data: 2002-06-08 21:01:38
    Od: Xlowak <r...@s...pl>

    Depilator wrote:

    > Hehe. Nie tu tkwi b??d. Sprawca musi dzia?aae _z zamiarem_ bezpo?rednim.

    Dokladnie przeciez nie ma podstepu w tym przypadku.

    --
    Xlowak
    "Always look on the bright side of death

  • 6. Data: 2002-06-09 19:26:42
    Od: "Luzak" <nie_dam@bo_by_mnie.spamowali.pl>

    Równie dobrze mogę Ciebie podać do sądu za półtora roku, po tym jak wzorując
    się na Twojej reklamacji i Twoich listach na grupie powezmę decyzję o
    niepłaceniu rachunku NOM, a później będę musiał to oddać z odsetkami oraz
    kosztami egzekucji komorniczej. Ewidentnie przez Ciebie źle rozporządziłbym
    swoim czasem i pieniędzmi.

    podaj jakiś realny przykład, w którym zapłacenie TEJ SAMEJ kwoty należnej za
    rozmowy bezpośrednio NOM zamiast poprzez TPSA wywołało jakikolwiek negatywny
    skutek, póki co to jest zwykłe i tradycyjne czepianie się, sztuka dla
    sztuki.

    w zdecydowanej większości przypadków NOM zrobił nam prezent, bo zamiast
    comiesięcznie przelewać do nich pieniądze mogliśmy je ulokować choćby na ROR
    w banku, więc trochę dzięki temu zaoszczędziliśmy - pomijam tu przypadki
    takie jak opisane w GW, gdzie taki roczny sposób rozliczania powoduje stratę
    finansową - to nadaje się ewidentnie do reklamacji i takimi sprawami niech
    się NOM martwi i ściąga pieniędze ze studenta który pół roku temu
    wyprowadził się z mieszkania i zostawił niespodziankę w postaci rachunku z
    NOM

  • 7. Data: 2002-06-09 22:03:45
    Od: futszaK <f...@W...sitefinder.pl>

    On Sun, 9 Jun 2002 21:26:42 +0200, "Luzak"
    <nie_dam@bo_by_mnie.spamowali.pl> wrote:

    >Równie dobrze mog? Ciebie poda? do s?du za pó?tora roku, po tym jak wzoruj?c
    >si? na Twojej reklamacji i Twoich listach na grupie powezm? decyzj? o
    >niep?aceniu rachunku NOM, a pó?niej b?d? musia? to odda? z odsetkami oraz
    >kosztami egzekucji komorniczej. Ewidentnie przez Ciebie ?le rozporz?dzi?bym
    >swoim czasem i pieni?dzmi.

    podać do sądu to Ty sobie możesz podawać każdego, pozostaje pytanie co
    z tego wyjdzie

    >podaj jaki? realny przyk?ad, w którym zap?acenie TEJ SAMEJ kwoty nale?nej za
    >rozmowy bezpo?rednio NOM zamiast poprzez TPSA wywo?a?o jakikolwiek negatywny
    >skutek, póki co to jest zwyk?e i tradycyjne czepianie si?, sztuka dla
    >sztuki.

    ależ wszyscy wiemy że jest to sztuka dla sztuki i co z tego ???

    futszaK
    ------- L A C Z Y N A S C O R A Z W O L N I E J -----------
    0202122 -> darmowy dostep do internetu za 3 tys. zl / mies.
    --- KORZYSTAJ Z DIAL-UP TP SA - TWOJEGO ULUBIONEGO OPERATORA ----

  • 8. Data: 2002-06-10 23:13:15
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Jun 2002, Depilator wrote:
    [...]
    >+ > "Niekorzystne rozporządzenie" ma miejsce jeśli ktoś "zostanie
    >+ > wpuszczony w maliny" [...]
    >+ >
    >+ Hehe. Nie tu tkwi błąd. Sprawca musi działać _z zamiarem_ bezpośrednim.

    Niefachowo to ująłem ;) ale "wpuszczenie w maliny" na ogół
    jest interpretowane właśnie jako działanie *celowe*... :)

    Pozdrowienia, Gotfryd