  • 1. Data: 2007-11-30 20:20:10
    Temat: NIP firmy z europy zachodniej (z UE)
    Od: Paul Bergsson <P...@g...com>

    Witam,

    Z góry przepraszam jeśli zła grupa.

    Rozpocząłem współpracę z firmą z Europy zachodniej, ale na samym
    początku pojawia się problem. Otóż przy wystawianiu faktury system
    zgłasza błędny NIP. Podobnie zachowują się systemy do sprawdzania
    takich danych dostępne w sieci. Czy te algorytmy sprawdzają istnienie
    NIP
    czy może wg. algorytmu sprawdzają czy taki NIP może istnieć?

    Kontrahent na swojej stronie ma NIP, który mi podał. Wg. jego słów
    także taki NIP ma na różnych fakturach i nigdy nie miał z tym
    problemów.
    Na moją prośbę poprosił o wydanie dokumentu potwierdzającego
    autentyczność jego NIP w urzędzie i ma mi go wysłać w PDF.

    Co o tym sądzicie? Czy możliwe jest, aby w systemach ewidencyjnych
    nie było tej firmy? Czy do takich systemów się zgłasza firmę, czy jest
    ona automatycznie dodawana po rejestracji w urzędzie ?

    Pozdrawiam, P.

  • 2. Data: 2007-12-01 00:24:18
    Temat: Re: NIP firmy z europy zachodniej (z UE)
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

    > Użytkownik "Paul Bergsson" <P...@g...com> napisał w wiadomości
    > 4...@w...googlegroups.com.
    ..
> [...]
    > NIP
    > czy może wg. algorytmu sprawdzają czy taki NIP może istnieć?

    w nipie masz sumę kontrolną i wg algorytmu program sprawdza czy nip jest
    poprawny, dla polskiego nipu jest ok, ale każdy kraj ma inne algorytmy więc
    jednym programem sprawdzisz nip z jednego kraju.. jest problem.

    a jeśli chodzi o bazy Euro VAT Number, to jeśli firma posiada euro nip, to
    powinien wynik być pozytywny

    http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/lang.do?fr
    omWhichPage=vieshome&selectedLanguage=PL

    pzdr,
    dkzzzzzzz.

  • 3. Data: 2007-12-01 09:34:36
    Od: Paul Bergsson <P...@g...com>

    On 1 Gru, 01:24, "dekazzze" <d...@g...pl> wrote:

    > http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/lang.do?fr
    omWhichPage=viesh...

    Dziękuję pięknie - powyższy system stwierdził, że NIP jest poprawny.

    Pozdrawiam, P.

  • 4. Data: 2007-12-01 18:37:14
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Paul Bergsson wrote:

    > Dziękuję pięknie - powyższy system stwierdził, że NIP jest poprawny.

    Akurat VIES nie służy do sprawdzania poprawności numeru,
    tylko do weryfikacji czy jest to numer zgłoszony do transakcji
    wewnątrzunijnych.
    Jeśli wpiszesz poprawny i prawidłowy, ale nierejestrowany do tych celów,
    to wynik będzie negatywny, a to nie oznacza, że jest to zły numer.

    Poza tym podaj jaki jest rodzaj transakcji
    (towar, usługa informatyczna, usługa transportowa)
    bo każda z nich jest inaczej rozliczana i
    może wcale nie potrzebujesz tego numeru
    kontrahenta.

  • 5. Data: 2007-12-01 19:11:42
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

    > Poza tym podaj jaki jest rodzaj transakcji
    > (towar, usługa informatyczna, usługa transportowa)
    > bo każda z nich jest inaczej rozliczana i
    > może wcale nie potrzebujesz tego numeru
    > kontrahenta.

    ale przecież problem już jest rozwiązany ;)

    pzdr,
    dkzzzzzzzzz.