    From: "Kris" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Mozna czy nie mozna!!
    Date: Sun, 2 Apr 2006 21:34:11 +0200

    Ostatnio spotkalo mnie pare spraw i tak sie zastanawiam czy to jest zgodne z
    prawem czy nie i ewentualnie jak sie przed tym bronic do kogo sie poskarzyc
    i co robic w danej sytuacji??

    1. mam konto w Banku Slaskim i ostatnio bank na niektorych swoich
    bankomatach wprowadzil ograniczenia w postaci mozliwosci wyplacania tylko
    kwot co 50 PLN tzn z bankomatu mozna wyplacic 50, 100, 150 itd a ja np
    chcialbym wyplacic tylko 40 PLN bo tyle mi zostalo na koncie
    pan w banku powiedzial ze moge skorzystac z kasy ale za to pobierana jest
    prowizja.
    Czy moga wprowadzic takie ograniczenia i pobierac w takim przypadku prowizje
    za wyplacenie pieniedzy w kasie

    2. Chialem zatankowac na stacji BP w zawierciu (zaraz przy urzedie miejskim)
    a ze mialem przy sobie niecale 20 PLN wiec za tyle chcialem zatankowac gazu
    i okazalo sie ze nie da rady bo pani ze stacji powiedziala ze oni leja
    conajmniej 10 litrow bo inaczej psuje sie im pompa i musze conajmniej 10
    litrow wlac no i oczywiscie nie zatankowalem
    oczywiscie na innych stacjach mi sie to nie zdarzylo

    3. czesto mi sie zdaza kupujac jakas rzecz na stacji benzynowej ze cena
    naklejona na naklejce wynosi np 1.20 a jak pani nabije to na kase to
    wyskakuje 1.25 albo 1.3 oczywiscie jesli zauwaze to interweniuje i kupuje za
    tyle ile jest napisane na etykiecie ale co zrobic jak pani sie uprze ze
    jednak musze zaplaci tyle ile na kasie wybilo

    4. w niektorych obiektach gdzie mozna placic karta widnieje ladny napis przy
    kasie ze platnosc karta mozliwa przy zakupie powyzej okreslonej kwoty czy to
    jest zgodne z prawem

    to sa 4 sytuacje ktore ostatnio mi sie zdazyly
    w zwiazku z tym chcialem zapytac czy sa one zgodne z prawem?
    wydaje mi sie ze sytuacja 2,3 i 4 jest niezgodna z prawem i sprzedawca nie
    ma prawa w ten sposob postapic ale moge sie mylic co do pierwszej nie wiem
    niestety

    co zrobic zeby sie bronic przed takim postepowaniem?
    na co sie powolac?
    do kogo zadzwonic? policja, inspekcja handlowa?

    co zrobic gdy trafie na bardzo upartego sprzedawce i on sie uprze ze nie
    przyjmie platnosci karta (choc jestm prawie na 100% pewnien ze nie moze
    odmowic nawet jesli kupie zapalki za 20 gr)?
    prosze pisac rowniez na priv
    k...@p...fm