  • 1. Data: 2017-12-13 08:44:07
    Temat: Czy w RP3 napisanie że KRLD przebiło Auschwitz jest LEGALNE?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Czy "tylko cytowanie" prasy zagranicznej z takimi twierdzeniami znacząco
    zmienia sytuację prawną?

    https://www.washingtonpost.com/world/asia_pacific/no
    rth-koreas-prisons-are-as-bad-as-nazi-camps-says-jud
    ge-who-survived-auschwitz/2017/12/11/7e79beea-ddc4-1
    1e7-b2e9-8c636f076c76_story.html
> [...]
    > perhaps even worse than -- the Nazi concentration camps of the
    > Holocaust, a renowned judge and Auschwitz survivor has concluded after
    > hearing from former North Korean prisoners and guards. [...]
    > "I believe that the conditions in the [North] Korean prison camps are
    > as terrible, or even worse, than those I saw and experienced in my
    > youth in these Nazi camps and in my long professional career in the
    > human rights field," said Buergenthal, who was in Auschwitz and
    > Sachsenhausen as a child, as well as the ghetto of Kielce,

    https://forward.com/fast-forward/389835/holocaust-su
    rvivor-north-koreas-prisons-camps-even-worse-than-au
    schwitz/
    > Holocaust Survivor: North Korea's Prisons Camps 'Even Worse' Than Auschwitz
    > December 12, 2017 By Ari Feldman

    https://theweek.com/speedreads/742861/auschwitz-surv
    ivor-deems-north-korean-camps-worse-than-nazi-concen
    tration-camps

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2017-12-14 00:04:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-12-13, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
    > Czy "tylko cytowanie" prasy zagranicznej z takimi twierdzeniami znacząco
    > zmienia sytuację prawną?

    Jest legalne, bo tam nie ma negacji holokaustu, a karalne jest
    kłamstwo oświęcimskie. Nikt nie twierdzi, że nie może istnieć gorsza
    zbrodnia.

    ZCP wcześniej podobnych określeń używano odnośnie wyczynów Czerwonych
    Khmerów niejakiego Pol Pota.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2017-12-14 08:02:32
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

    > Jest legalne, bo tam nie ma negacji holokaustu, a karalne jest
    > kłamstwo oświęcimskie. Nikt nie twierdzi, że nie może istnieć gorsza
    > zbrodnia.

    Czy KRLD jest oskarżane o "przemysłowe ludobójstwo (milionów)" jak Niemcy?
    IMHO tak jak ty to piszesz ("bez doprecyzowań") to już na mało upartego
    można potraktować jako karalne (Drugie) Kłamstwo Oświęcimskie.

    > ZCP wcześniej podobnych określeń używano odnośnie wyczynów Czerwonych
    > Khmerów niejakiego Pol Pota.

    Tam z grę nie wchodziła (bardzo) masowa "fizyczna eliminacja"?
    IMHO to znosiło prawną konieczność "starannego doprecyzowania".

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2017-12-14 10:45:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    >Czy "tylko cytowanie" prasy zagranicznej z takimi twierdzeniami
    >znacząco
    >zmienia sytuację prawną?

    Biorac pod uwage, ze pisze wiezen z Oswiecimia,
    to nie widze powodow do nielegalnosci.

    Chyba ze ... wiezniem Korei nie byla, jak sie okaze, ze te koreanskie
    obozy to jednak sielanka, to takie pisanie jest umniejszaniem zbrodni
    oswiecimskiej.

    No i ... przy cytowaniu wychodzi, ze ona pisze o "warunkach", zapewne
    zycia.
    Czy Kim ma tam takie male krematorium przez ktore przeszlo pare mln
    zwlok ?
    Przy niedokladnym cytowaniu znow mozna umniejszyc Auschwitz.

    J.

  • 5. Data: 2017-12-14 12:30:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-12-14, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > Czy KRLD jest oskarżane o "przemysłowe ludobójstwo (milionów)" jak Niemcy?

    A jest warunek przemysłowości aby porównywać (odróżnij od "zrównać")?
    Przeciez nawet nie wartościuję. Niewątpliwie można to nazwać
    ludobójstwem. Przyzwolenie na zagłodzenie kilku milionów własnych
    obywateli pewnie też. Koreańskie obozy wykazują bardzo wiele
    podobieństw do niemieckich. Owszem, brakuje elementu celowej
    exterminacji rasowej, ale nie wiem, czy już nie ideologicznej albo
    masowej związanej z niewolniczą pracą w warunkach skrajnego
    niedożywienia.

    Przykładowo:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Hoeryong_concentration
    _camp
    It was reported that 27,000 prisoners died of starvation within a short
    time and the surviving 3,000 prisoners were relocated to Hwasong
    concentration camp between March and June 2012.

    Zresztą przecież ten człowiek przeżywszy Oświęcim wie co mówi, a jest
    to też zgodne z moją wiedzą ntt.
    Poczytaj relacje byłych więźniów obozów Północy.

    Tak.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2017-12-14 12:43:02
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

> [...]
    > to też zgodne z moją wiedzą ntt.
    > Poczytaj relacje byłych więźniów obozów Północy.

    Ile setek tysięcy *nie przeżyło* Auschwitz? Ilu setek tysięcy z nich po
    przyjeździe trafiło prosto do niemieckiego gazu?

    *IMHO* Sprawa sprowadza się do tego że ze starannym doprecyzowaniem
    podobne słowa nie podpadają pod karalne (Drugie) Kłamstwo Oświęcimskie.
    Bez (starannego) doprecyzowania jak najbardziej powinny podpadać
    => cytowanie podobnych słów bez "nadzwyczajnej (prawnej) ostrożności"
    jest proszeniem się o prawne kłopoty.

    --
    A. Filip

  • 7. Data: 2017-12-14 13:04:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-12-14, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
    > Ile setek tysięcy *nie przeżyło* Auschwitz? Ilu setek tysięcy z nich po
    > przyjeździe trafiło prosto do niemieckiego gazu?

    A ktoś gdzieś to neguje i wartościuje? Przecież istotą Kłamstwa
    Oświęcimskiego jest UMYŚLNA negacja. Nie widzę tu takiego elementu.

> [...]
    > Bez (starannego) doprecyzowania jak najbardziej powinny podpadać
    >=> cytowanie podobnych słów bez "nadzwyczajnej (prawnej) ostrożności"

    A powiedz mi proszę coś więcej o tym drugim kłamstwie bo nie mogę
    niczego konkretnego wyszukać.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2017-12-14 13:30:31
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

> [...]
    > Oświęcimskiego jest UMYŚLNA negacja. Nie widzę tu takiego elementu.

    > A powiedz mi proszę coś więcej o tym drugim kłamstwie bo nie mogę

    Dla mnie pierwszym kłamstwem Oświęcimskim są tablice które tam stały
    długimi latami mówiące o 4 milionach ofiar a potem znikły bez śladu
    choćby na stronach www muzeum-memoriału. Ja błędy mogę wybaczyć,
    zacierania śladów po (aż tak publicznych) błędach dla mnie jest niewybaczalne.
    Przy takim podejściu Kodeks Karny karze za _drugie_ kłamstwo Oświęcimskie.
    [Obecne szacunki ofiar śmiertelnych kompleksu obozów Auschwitz to 1.1. miliona]

    --
    A. Filip