  • Date: Fri, 22 Sep 2006 22:13:20 +0200
    From: castrol <j...@w...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Monitoring pracownikow-wiem ze legalne, ale?

    Hej

    Zastanawia mnie taka sytuacja.

    Pracodawca stworzyl sobie monitoring pracownikow. Tzn z jakimi stronami
    sie lacza, jak dlugo, z jakiego oprogramowania korzystaja - jak dlugo,
    do kogo wysylaja maile, od kogo - czy nawet ma mozliwosc ogladania
    screenow z ekranow pracownikow.

    Podejrzewam ze jest to legalne, ale jak ma sie do tego fakt ze
    pracownicy o tym w ogole nie wiedza - czyli wszysztko jest robione bez
    ich wiedzy/zgody.
    No i te nieszczesne screeny ktore daja mozliwosc pracodawcy widziec
    wszystko, lacznie z danymi poufnymi, danymi osobowymi itp itd.

    Jak ma sie to do prawa prywatnowsci ktore gwarantuje nam konstytucja?
    Jak ma sie to do prawa ochrony dobra osobistego w KC?
    Jak ma sie to do prawa obowiazku poszanowania godnosci o innych dobr
    osobistych pracownika wynikajacego z KP?
    Jak ma sie to do ochrony danych osobowych?
    No i jak ma sie to do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki
    Socjalnej z dnia 1 grudnia 1998 roku w sprawie bezpieczeństwa i higieny
    pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe (pkt 10e - "bez
    wiedzy pracownika nie można dokonywać kontroli ilościowej i jakościowej
    jego pracy")?

    Chetnie poznam opinie grupowiczow :)

    Jacek