    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Migracja firmy na rodzinę - podejście drugie
    Date: Fri, 15 Apr 2011 13:05:48 +0200

    Witam,

    w wątku o migracji firmy moje pytanie zostało najwyraźniej źle
    zrozumiałe, spróbuję więc jeszcze raz. Bardzo proszę o przeczytanie, a
    nie zgadywanie, co napisałem.

    a) wprowadzenie:

    z przyczyn PODATKOWYCH (choć nie widzę związku przyczyn z moim pytaniem,
    więc w zasadzie uznajmy przyczyny za nieważne) najprawdopodobniej będę
    musiał zmigrować firmę na kogoś z rodziny.

    b) opis sytuacji, jaką bym chciał uzyskać:

    firma będzie tylko częściowo identyczna, bo
    część nazwiskowa będzie się różniła. Przedsiębiorstwo działające pod nią
    będzie również identyczne, będzie świadczyło identyczne usługi, będzie
    miało swoją stronę internetową pod adresem tożsamym z częścią
    nienazwiskową firmy. Będę w nim ja ,,pracował'' jako zleceniobiorca.
    Będzie nadal moje nazwisko, tylko już jako przedstawiciela, a nie
    właściciela przedsiębiorstwa.

    c) kwestia do dyskusji:

    zastanawiam się, czy jakiś Urząd się nie doczepi. Nie pytam o cesje umów
    ani o przenoszenie majątku ani dowolne z tych. Interesuje mnie prawne
    zagrożenie.

    d) dlaczego podejrzewam problemy?

    -- istnieje zakaz wprowadzania kontrahentów w błąd i różne takie inne
    badziewia o nieuczciwej konkurencji się przewijały kiedyś przez
    dyskusje. Czy więc jakiś Urząd Badania Uczciwego Rynku (nazwa wymyślona
    przeze mnie na cele objaśnienia, bo nie wiem który ew. Urząd się może
    doczepić) nie uzna, że przedsiębiorstwo ,,KACZKA Zenobiusz Śmiejek''
    bezpośrednio przejmujące to, co do tej pory robiło przedsiębiorstwo
    ,,KACZKA Przemysław Adam Śmiejek'' mieszczące się w tym samym miejscu
    narusza jakieś przepisy

    -- migracja następuje z przyczyn podatkowych, więc czy jakiś Urząd
    Podatkowy nie uzna, że np. przedsiębiorstwo robi to samo, a ja nagle mam
    U-Z na małe kwoty i to jest verboten?

    Co o tym myślicie?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek