  • 1. Data: 2002-05-21 20:21:52
    Temat: Mieszkanie, wynajem
    Od: "Martinez" <r...@i...pl>

    Witam,
    Mam następujące pytanie:
    Czy osoba chcąca wynająć mieszkanie lokatorskie (bądź kwaterunkowe) jako
    główny najemca - ma do tego prawo???
    Ewentualnie jakie mogą być konsekwencje takiego czynu.
    Pozdr,
    Marcin

  • 2. Data: 2002-05-21 21:40:25
    Temat: Re: Mieszkanie, wynajem
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    Witam,
    > Mam następujące pytanie:
    > Czy osoba chcąca wynająć mieszkanie lokatorskie (bądź kwaterunkowe) jako
    > główny najemca - ma do tego prawo???
    > Ewentualnie jakie mogą być konsekwencje takiego czynu.

    Rozumiem, że chodzi o to czy najemca może oddać lokal osobie trzeciej w tzw.
    podnajem?
    Otóż może, o ile umowa najmu tego nie zabrania.

    pozdr.
    T.

  • 3. Data: 2002-05-21 22:01:40
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl>

    Odwrotnie. Art 688 z indeksem 2 KC: Bez zgody wynajmującego najemca nie może
    oddać lokalu lub jego części do bezpłatnego używania ani go podnająć. Zgoda
    wynajmującego nie jest wymagana co do osoby, względem której najemca jest ob
    ciążony obowiązkiem alimentacyjnym.
    Jezeli umowa zezwala to moze albo gdy wynajmujacy udzieli jej pozniej (z
    miana umowy - ustna).

    --
    napisal Konrad G. ,
    Użytkownik Tomasz <t...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych

  • 4. Data: 2002-05-22 06:22:41
    Od: "martinez" <r...@i...pl>

    "Legislator" <g...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    ob
    > ciążony obowiązkiem alimentacyjnym.
    > Jezeli umowa zezwala to moze albo gdy wynajmujacy udzieli jej pozniej

    Dzięki,
    Może tytułem wyjaśnienia - ktoś chce wynająć mi mieszkanie lokatorskie (bądź
    kwaterunkowe - jeszcze nie wiem) którego jest głównym najemcą...nie
    właścicielem
    Z tego co zrozumiałem - w zasadzie nie ma do tego prawa, czy tak?
    Pytam dlatego, bo znając zawiść naszych krajan :-( można liczyć się z
    sytuacją, kiedy jakiś sąsiad zawiadomi odpowiednie władze o wynajmowaniu
    takiego lokalu...chcę wiedzieć w związku z tym jakie podejmuję ryzyko...i
    czy ma to wogóle sens.
    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 5. Data: 2002-05-22 15:26:05
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    ob
    > ciążony obowiązkiem alimentacyjnym.
    > Jezeli umowa zezwala to moze albo gdy wynajmujacy udzieli jej pozniej

    O raju, faktycznie, okazuje się, że mój kodeks i podręcznik jest już
    nieaktualny!
    Czy te zmiany dotyczyły głównie najmu czy czegoś jeszcze?

    pozdr.
    T.