  • Data: 2009-05-07 20:35:25
    Temat: Mieszkanie, spadek, członkowstwo w SM - pytanie.
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Mam prośbę o poradę. Dziadek i babcia mieszkają w mieszkaniu spółdzielczym.
    Dziadek jest członkiem SM. Dziadek umiera. W testamencie zapisuje wnukowi swoją
    część (50%) spółdzielczego prawa własnościowego do lokalu, co potwierdza sąd w
    prawomocnym orzeczeniu o nabyciu spadku. Babcia mieszka dalej w tym samym
    mieszkaniu i chce zostać członkiem SM. Wnuk nie ma nic przeciwko. I teraz
    pytanie. W spółdzielni chcą:

    1) Postanowienia sądu (OK).
    2) Zaświadczenia z Urzędu Skarbowego (OK).
    3) Oświadczenia notarialnego wnuka, że powołuje babcię na swojego pełnomocnika
    do wykonywania czynności prawnych związanych z lokalem (w tym przeniesienia
    własności).

    Moje pytanie jest następujące. Czy to oświadczenie jest konieczne i co ono tak
    naprawdę oznacza dla wnuka? Ile mniej więcej kosztuje potwierdzenie notarialne
    takiego oświadczenia?

    Z góry dziękuję
    Pozdrawiam
    Jacek