  • 1. Data: 2009-04-08 20:38:00
    Temat: Mieszkanie: na co zwracać uwagę przy zakupie/sprzedaży?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    kupuję większe mieszkanie, sprzedaję stare. Na co zwracać uwagę, żeby nie
    kupić mieszkania z wadą prawną albo nie sprzedać mieszkania i nie dostać
    kasy? Do przekazania kasy jakiś Escrow? A co z wadami prawnymi?

    --
    Tristan

  • 2. Data: 2009-04-09 06:41:11
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > kupuję większe mieszkanie, sprzedaję stare. Na co zwracać uwagę, żeby nie
    > kupić mieszkania z wadą prawną albo nie sprzedać mieszkania i nie dostać
    > kasy? Do przekazania kasy jakiś Escrow? A co z wadami prawnymi?

    Kupić mieszkanie na kredyt, a stare sprzedać również kredytowcom. Banki
    już sobie wszystko same posprawdzają. Metoda w 100% skuteczna.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 3. Data: 2009-04-09 07:00:19
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 09 kwiecień 2009 08:41
    (autor Patryk Włos
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <grk5a1$5a0$1@opal.icpnet.pl>):

    Dobra, a tak na poważnie?

    --
    Tristan

  • 4. Data: 2009-04-09 12:19:03
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > Dobra, a tak na poważnie?

    Ja tak całkiem poważnie. Naprawdę.

    Ale jeśli nie chcesz bawić się w kredyt (przynajmniej przy kupnie), to
    możesz podpytać jakiegoś znajomego bankowca, jakie procedury stosują.

    Tylko nie takiego znajomego z 1. linii, bo oni znają co najwyżej
    procedury odfiltrowywania najprostszych nieprawidłowości przy
    przyjmowaniu dokumentów.

    Jest jedna wada: trzeba mieć takiego znajomego.

    Ale myślę, że idąc w tym kierunku, można szukać takiego człowieka, nawet
    obcego i nawet zapłacić mu za szczegółową wiedzę. Przy tych kwotach bym
    nie widział z tym problemu.

  • 5. Data: 2009-04-09 18:52:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > kupić mieszkania z wadą prawną albo nie sprzedać mieszkania i nie dostać
    > kasy? Do przekazania kasy jakiś Escrow? A co z wadami prawnymi?

    Co do zasady wszystko powinien Notariusz posprawdzać. Uważam, ze najlepszym
    sposobem realizacji płatności przy sprzedaży mieszkania jest potwierdzony
    przez bank czek podpisany w obecności notariusza. Na grupie wymieniano
    jeszcze inne sposoby.

    Co do zakupu, to warto by porozmawiać z sąsiadami. Oni często wiedzą, co w
    trawie piszczy. Sprawdzić, kto jest w lokalu zameldowany i z jakiego powodu
    (może mieć jakieś prawa). Dobrze by było wynegocjować, że część pieniędzy
    zostanie wypłacona po przekazaniu mieszkania - to doskonale studzi różne
    dziwne pomysły sprzedających.

  • 6. Data: 2009-04-09 19:02:36
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Tristan pisze:
> [...]
    > kupić mieszkania z wadą prawną albo nie sprzedać mieszkania i nie dostać
    > kasy? Do przekazania kasy jakiś Escrow? A co z wadami prawnymi?

    Podstawa to podpisać u notariusza umowę z tą osobą która figuruje w
    księdze wieczystej i jak najszybciej uaktualnić wpis w księdze wieczystej.
    W księdze wieczystej również się dowiesz czy na mieszkaniu nie ciąży
    jakaś hipoteka.

  • 7. Data: 2009-04-09 19:23:21
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 09 kwiecień 2009 21:02
    (autor Tomasz Pyra
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <grlgs2$mc5$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

> [...]
    > księdze wieczystej i jak najszybciej uaktualnić wpis w księdze wieczystej.
    > W księdze wieczystej również się dowiesz czy na mieszkaniu nie ciąży

    Mieszkanie jest bez księgi, z tego co mówi właściciel.
    Moje zresztą też jest bez księgi.

    gdzie się sprawdza te księgi? Wg jakiego klucza?
    --
    Tristan

  • 8. Data: 2009-04-09 19:27:36
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 09 kwiecień 2009 20:52
    (autor Robert Tomasik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <grlgoc$3vu$1@inews.gazeta.pl>):
    > Co do zasady wszystko powinien Notariusz posprawdzać.

    Nie sądzę. Jak kupowałem swoje 9 lat temu, to go nawet przy tym nie było,
    tylko wirtualnie podstemplował akt i skasował odpowiednią kasę przez
    kasjerkę.

    > Uważam, ze
    > najlepszym sposobem realizacji płatności przy sprzedaży mieszkania jest
    > potwierdzony przez bank czek podpisany w obecności notariusza.

    Hm.... Jak to się przeprowadza?

    > Na grupie
    > wymieniano jeszcze inne sposoby.

    No ja znałem sposób z przelewem na konto, z którego nie można już wybrać,
    ale odbiorca może wybrać dopiero jak ja dam cynk.

    --
    Tristan

  • 9. Data: 2009-04-09 20:54:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Nie sądzę. Jak kupowałem swoje 9 lat temu, to go nawet przy tym nie było,
    > tylko wirtualnie podstemplował akt i skasował odpowiednią kasę przez

    Ale przecież musiał zgromadzić dokumenty? Wtedy spradza, a nie w chwili,
    gdy podpisujecie.

    > Hm.... Jak to się przeprowadza?

    Idziesz do Banku i bierzesz czek. Na odwrocie bank potwierdza Ci go do
    określonej kwoty i blokuje środki. Potem wpisujesz nabywcę i podpisujesz.
    On z czekiem idzie do banku i wybiera sobie albo przelewa środki na inne
    konto.

    > No ja znałem sposób z przelewem na konto, z którego nie można już wybrać,
    > ale odbiorca może wybrać dopiero jak ja dam cynk.

    Też dobre, tylko bardziej skomplikowane.

  • 10. Data: 2009-04-10 06:15:05
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 09 kwiecień 2009 22:54
    (autor Robert Tomasik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <grlo84$l25$1@inews.gazeta.pl>):

> [...]
    > On z czekiem idzie do banku i wybiera sobie albo przelewa środki na inne

    Czyli muszę znaleźć jakiś bank i założyć konto czekowe na jakiś czas, tak?

    --
    Tristan