  • 1. Data: 2009-04-08 20:38:39
    Temat: Mieszkanie: Czyje będzie?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    mam mieszkanie kupione przed ślubem. Teraz rodzice moi dokładają kasę i chcę
    kupić większe. Czy to nadal będzie majątek odrębny, czy żona będzie miała
    prawo do połowy?

    --
    Tristan

  • 2. Data: 2009-04-08 20:57:30
    Temat: Re: Mieszkanie: Czyje będzie?
    Od: kb <krzysztof{No-SPAAM}bober@gazeta.pl>

    Tristan wrote:
> [...]
    > kupić większe. Czy to nadal będzie majątek odrębny, czy żona będzie miała

    Bedzie miala prawo do polowy, chyba ze w akcie notarialnym bedziesz
    tylko ty i bedzie wspomniane ze srodki pochodza z majatku odrebnego
    (darowzna rodzicow TYLKO DLA CIEBIE jest rowniez majatkiem odrebnym).
    Ale o takie rzeczy to najlepiej notariusza wypytaj - powinien wiedziec
    co wpisac.

  • 3. Data: 2009-04-08 21:11:00
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 08 kwiecień 2009 22:57
    (autor kb
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <grj33q$kdk$1@inews.gazeta.pl>):

> [...]
    > (darowzna rodzicow TYLKO DLA CIEBIE jest rowniez majatkiem odrebnym).
    > Ale o takie rzeczy to najlepiej notariusza wypytaj - powinien wiedziec

    Ale darowiznę też trza u notariusza? Czy sam fakt przelania mi na konto
    wystarcza?

    --
    Tristan

  • 4. Data: 2009-04-08 21:19:28
    Od: kb <krzysztof{No-SPAAM}bober@gazeta.pl>

    Tristan wrote:
> [...]
    > wasz znak: <grj33q$kdk$1@inews.gazeta.pl>):

    > Ale darowiznę też trza u notariusza? Czy sam fakt przelania mi na konto

    A nie mozesz wczesniej jakiejs umowy napisac?

    To przeciez mozna odrecznie zrobic, 10 minut zajmie.

  • 5. Data: 2009-04-08 21:30:34
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:grj33q$kdk$1@inews.gazeta.pl kb
    <krzysztof{No-SPAAM}bober@gazeta.pl> pisze:

    > Bedzie miala prawo do polowy, chyba ze w akcie notarialnym bedziesz tylko
    > ty i bedzie wspomniane ze srodki pochodza z majatku odrebnego (darowzna
    > rodzicow TYLKO DLA CIEBIE jest rowniez majatkiem odrebnym).
    Jakbym był takim "menszczyznom" któremu tatuś z mamusią chatę kupują bo se
    sam nie umiał zarobić, to wynająłbym do takich spraw odpowiedniej
    specjalizacji prawnika.
    Za pieniądze rodziców, oczywiście.
    Ślepa ta żona była, czy co...?

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2009-04-08 21:52:54
    Od: spp <s...@o...pl>

    Jotte pisze:

    <ciach>

    > Ślepa ta żona była, czy co...?

    NTG

    --
    spp

  • 7. Data: 2009-04-08 21:59:52
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Wed, 08 Apr 2009 22:38:39 +0200, Tristan napisał(a):

    > Witam,
    >
    > mam mieszkanie kupione przed ślubem. Teraz rodzice moi dokładają kasę i
    > chcę kupić większe. Czy to nadal będzie majątek odrębny, czy żona będzie
    > miała prawo do połowy?

    Weź się od razu rozwiedź.

  • 8. Data: 2009-04-08 22:02:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Smok Eustachy" <S...@E...pl> napisał w wiadomości

    > Weź się od razu rozwiedź.

    Ale o co Ci chodzi?
    Chyba logiczne, że chce mieć zabezpieczone swoje prawo, a nie robić komuś
    darowiznę.

    Przysłowie "Mądry Polak PO szkodzie" faktycznie nie mówi o mądrości, a o
    czymś wręcz przeciwnym.

  • 9. Data: 2009-04-08 22:03:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tristan wrote:

    > Ale darowiznę też trza u notariusza? Czy sam fakt przelania mi na konto
    > wystarcza?

    i tak i nie.

    za tak:
    wystarcza,
    byleby ci tylko tego gotowka do reki nie dali i przelali ze swojego
    konta na twoje konto, a nie z konta wojka no konto babci

    za nie:
    trzeba biegac do US z druczkami bo zaplacisz podatek
    jak sie US zapyta skad miales kase na mieszkanie to bedziesz pusta
    kartka swiecil.

  • 10. Data: 2009-04-08 22:05:42
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:grj6d8$6s8$1@news.onet.pl spp <s...@o...pl> pisze:

    > Jotte pisze:
    > <ciach>
    > NTG
    Kto ci to powiedział?
    Zresztą nieważne, mądry nie był.
    BTW - słyszałem, że akronim NTG znaczy: No Trudno, Głupim.

    --
    Jotte