  • 1. Data: 2009-04-08 17:58:44
    Temat: Podzial majatku wniesionego przed slubem
    Od: "papla" <n...@p...pl>

    Witam, moj byly maz wyslal mi list polecony i chce bym przelala na jego
    konto w ciagu 14 dni 4000 zl za rzeczy, ktore wniosl do mojego mieszkania
    PRZED slubem w postaci sprzetu RTV, szafki kuchennej, szafki na buty, lampy
    itp innych tandetnych rzeczy zakupionych 6-8 lat temu, ktorych faktyczna
    wartosc nie przekracza 1500 zl... Powstaje pytanie: czy w/w sprzet mozna
    zaliczyc do art 34 kod. rodzinnego, czy podlega temu jedynie darowizna i
    spadek? Ja tych rzeczy nie chce, sa one nadal w mieszkaniu ktore wynajmuje,
    moge kupic nowe lecz bedzie to jedynie klopot dla mnie, a 4000 zl za zlom
    nie dam :)

    (Art. 34. Przedmioty zwykłego urządzenia domowego służące do użytku obojga
    małżonków są objęte wspólnością ustawową także w wypadku, gdy zostały nabyte
    przez dziedziczenie, zapis lub darowiznę, chyba że spadkodawca lub darczyńca
    inaczej postanowił.)

    Czy na podstawie tego artykulu moge oddac mu ewentualnie 50% rzetelnie
    wyliczonej kwoty?
    Nadmienie, ze moj byly maz na wszystko patrzy z perspektywy pieniedzy,
    najbardziej kocha pieniadze... gdzie ja mialam oczy.

    pzdr

  • 2. Data: 2009-04-08 18:12:23
    Temat: Re: Podzial majatku wniesionego przed slubem
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    papla wrote:
> [...]
    > Nadmienie, ze moj byly maz na wszystko patrzy z perspektywy pieniedzy,
    > najbardziej kocha pieniadze... gdzie ja mialam oczy.

    art 34, to w ogóle nie na temat.
    Gdyby będąc już małżeństwem dostał darowiznę/spadek w postaci samochodu
    i lodówki, to samochód będzie jego, ale lodówka wspólna.

    To co wymieniłaś jest po prostu jego bo posiadane przez niego przed
    małżeństwem i odpisz mu, żeby sobie zabrał. Ty nie jesteś w ogóle
    współwłaścicielem tych rzeczy. To jego majątek odrębny.

  • 3. Data: 2009-04-09 06:10:04
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "papla" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Witam, moj byly maz wyslal mi list polecony i chce bym przelala na jego
    > konto w ciagu 14 dni 4000 zl za rzeczy, ktore wniosl do mojego mieszkania

    Odpisz mu listem poleconym by w ciągu 14 dni zabrał wszystkie graty bo w
    przeciwnym razie policzysz go za magazynowanie.

    --
    Paweł

  • 4. Data: 2009-04-09 18:43:20
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Órzytkownik "Paweł" napisał:
    > Odpisz mu listem poleconym by w ciągu 14 dni zabrał wszystkie graty bo w
    > przeciwnym razie policzysz go za magazynowanie.

    łachacha dobre:O)

    jednak małżeństwo to szczyt głupoty i nie trza przesadzać bo były mąż
    jeszcze wystąpi o alimenty na siebie:O)

  • 5. Data: 2009-04-10 07:20:28
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "gargamel" <s...@d...eu> napisał w wiadomości

    > jednak małżeństwo to szczyt głupoty i nie trza przesadzać bo były mąż jeszcze
    > wystąpi o alimenty na siebie:O)

    najpierw musialby spelnic kilka warunkow, np znalezc sie w niedostatku, co
    zapewne nie ma miejsca

  • 6. Data: 2009-04-10 16:58:59
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Órzytkownik "szerszen" napisał:
    > najpierw musialby spelnic kilka warunkow, np znalezc sie w niedostatku, co
    > zapewne nie ma miejsca

    jak sępi o kasę to oczywiste że znalazł się w niedostatku:O)

  • 7. Data: 2009-04-10 20:26:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    gargamel wrote:

    > jak sępi o kasę to oczywiste że znalazł się w niedostatku:O)

    chciwość != niedostatek.