    From: "tomy" <z...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Mieszkanie
    Date: Wed, 5 Mar 2003 08:06:33 +0100
    Sender: z...@p...onet.pl@prochem.com.pl

    Witam,

    Sprawa jest nastepująca.

    Kupuje mieszkanie ale kredyt muszę wziąść sam więc i akt będzie tylko na
    mnie. Jak notarialnie zabezpieczyc wspolwłasność tego mieszaknia dla mojej
    narzeczonej (slub w czerwcu)? Chodzi mi o to ze na wypadek śmierci, rozwodu
    lub innych takich przypadkow bank nie wszedł na powiedzmy jeszcze nie
    splacona hipoteke.
    Przykład: Mieszkanie kosztuje 100tys, jej wklad jest 50tys a ja musze wziasc
    kredyt na nastepne 50tys. Mieszkanie bedzie na mnie wiec jak "zejde" czy sie
    rozwiode to ona zostaje na lodzie...
    Wiem ze istnieje cos takiego jak intercyza ale wytłumaczcie mi proszę na
    czym to polega. Jakie sa konsekwencje tej tzw. rozdzielnosci majątkowej. Czy
    to oznacza ze po ślubie nie bedziemy mogli np. razem sie rozliczac, czy brac
    kredytu np. na samochod itp...

    Dzieki za wszystkie rady i wyjasnienia,
    Tomek