  • 1. Data: 2004-02-27 07:45:51
    Temat: Mieszanie lokalowe spółdzielcze
    Od: "Aneta" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Rodzice maja takie mieszkanie. Prawo do lokalu ma mama.

    Czy dobrze rozumiem, ze:
    1) tata jako malzonek rowniez ma to prawo, czyli po ew. smierci mamy moze tam
    mieszkac?
    2) brat tam zameldowany, tego prawa nie ma?
    3) po smierci obojga rodzicow my dziedziczymy jedynie udzial jako spadek?

    4) Czy brat moglby tam mieszkac jedynie po wykupieniu mieszkania na wlasnosc?
    5) Ostatnia ujednolicona ustawa o prawie spoldzielczym to ta z 23.10.2003?
    6) Czy jeszcze jakies przepisy, poza statutem spoldzielni w tym wypadku
    obowiazuja, z ktorymi nalezaloby sie zapoznac?

    Troche sporo tego wyszlo :)

  • 2. Data: 2004-02-27 08:01:54
    Temat: Re: Mieszanie lokatorskie spółdzielcze
    Od: "Aneta" <a...@g...pl>

    Sorki za przejezyczenie, chodzilo oczywiscie o lokatorskie, a nie lokalowe
    mieszkanie :)

  • 3. Data: 2004-02-27 12:23:05
    Od: "elasmo" <e...@i...pl>

    Też załatwiamy podobną sprawę. Najlepszą informacje uzyskasz w Spółdzielni
    Mieszkaniowej w dziale członkowskim.
    U mnie było tak: ojciec-główny lokator umiera, razem z nim były
    zameldowane: żona (wspólność majątkowa) i 2 pełnoletnich dzieci.
    Prowadziliśmy postępowanie spadkowe po teściu w wyniku którego nabyliśmy
    udziały we wkładzie mieszkaniowym.Matka automatycznie stała się 50%
    udziałowcem z powodu wspólności majątkowej +1/3 ze spadku po mężu. Ja z
    siostrą dostaliśmy na mocy wyroku spadkowego po1/3 spadku.
    Czyli przyjmując wartość mieszkania na wolnym rynku 100.000,-zł to wkład
    mieszkaniowy ma wtedy wartość 100.000,- x 0,74= 74.000,-zł -tyle wynosi
    pełna wartość wkładu.
    Czyli matka ~ 49 332,84,-
    Ja ~12 333,-
    siostra ~ 12 333,-
    Potem matka została automatycznie członkiem tej spółdzielni, a po jej
    śmierci odnowa postępowanie spadkowe i wpłata 400,- do spółdzielni , żebym
    ja lub moja siostra została członkiem tej spółdzielni z zachowaniem prawa do
    tego lokalu.(podstawa- osoby te muszą być w tym lokalu zameldowane )
    Pozdrawiam i zachęcam do wizyty w Spółdzielni

    http://www.gazeta.pl/usenet/