    From: "Tadeusz Drabarek" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Meldowanie - urzędnik żąda absurdalnych informacji - pomocy!
    Date: Tue, 31 May 2005 10:27:37 +0200
    Sender: t...@p...onet.pl@gprs7.idea.pl

    Witam.
    Mój tata ma nastepujący problem. Sprzedajemy dom - nowy właściciel chce (co
    zrozumiałe) żebyśmy wszyscy przed wizytą u notriusza wymeldowali się.
    Postanowilismy na jakis czas zameldowac sie w domku letniskowym - pomijam
    trudności jakie piętrzyli urzędnicy w sprawie nadania numeru porządkowego
    (adresu) działce z domem do zamieszkania "całorocznego" - to jakoś udało sie
    przebrnąć dzięki wizycie "po prośbie" u wójta gminy z "listem polecającym" od
    sołtysa wsi w której jest działka.
    Dwa tygodnie temu ja wraz z mamą wymeldowalismy się w Warszawie i zameldowaliśmy
    właśnie na działce - na pobyt stały. Jednak urzędniczka plotła kosmiczne
    bzdury - że ona nie wie co wpisać - bo w Warszawie są różne dzielnice a ona nie
    maiejsca w rubryce na dzielnice, że coś-tam i jeszcze coś innego. W końcu
    zaczęła się dopytywać "po co" sie meldujemy, skoro "NIE MA OBOWIĄZKU".
    Oczywiście obowiązek jest, na dodatek za jego niedopełnienie grożą sankcje
    karne. Pomachałem jej przed nosem odpowiednia ustawą, rozporządzeniem ministra i
    wyrokiem trybunłu konstytucyjnego - zamilkła i robiąc miny zameldowała nas, ale
    trwało to (dla 2 osób) ponad 3 godziny!
    Teraz mój ojciec chciał rónież się zameldować - niestety - do repertuaru
    poprzednich problemów dołączyła nowy - mianowicie ojciec ma podać "DOKŁADNY
    ADRES MIEJSCA URODZENIA" - nie miasto, ale także dzielnicę, szpital a także
    adres jakiegoś nieistniejącego już urzędu w którym podobno był wtedy
    rejestrowany (dawne dzieje). Niestety nie żyje juz nikt, kto by te adresy
    pamiętał, tj. jest babcia, ale ma ponad 80 lat i nic nie pamieta. Urzędniczka
    zasłaniając się tym odmawia zameldowania. O dziwo, jak meldoałem się ja i mama
    taka informacja nie byłą jej potrzebna.
    Do kogo mamy się zwrócić, napisac skargę? Ojciec prowadzi firmę, nie może być
    "poza nawiasem" - niezameldowany! Dopiero by były kary! Co mamy zrobić, dwie
    osoby zameldowała, a trzeciej odmawia!
    Do żadnego kierownika/dyrektora (czy jak tam się to nazywa) nie ma co się
    zwracać, bo to mała gmina i wszyscy znajomi. Raczej nas z mamą wymeldują na
    jakiejśc durnej podstawie (z urzędu) niż uznają, że "swój" urzędnik popełnił
    błąd albo działą niezgodnie z prawem.

    Tadeusz Drabarek