    From: m...@w...pl (Michal Jaworski)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Mąż mojej siostry szantażuje ją rozwodem - pomocy please!
    Date: 4 Aug 2003 11:48:55 +0200

    Cześć,

    Bardzo proszę o radę. Moja siostra jest mężatką już 14
    lat. Mają 8-letniego synka, jest alkohloczką, od roku nie pije
    lecząc się w pobliskiej poradni. Jej mąż od dwóch lat ma inną
    bakę, oficjalnie deklaruje, że jest to tylko przyjaciółka, ale
    rozmawia z nią telefonicznie po kilkanaście razy dziennie i
    znika na weekendy. Siostra zanim zaczęła się leczyć dała mu się
    trochę we znaki, ale od ponad roku jest ok. (wszyscy sąsiedzi ją
    poprą) i bardzo się starała uratować małżeństwo.
    Teraz, jej mąż szantażuje ją, że jeżeli się nie zgodzi na rozwód
    to wyciągnie wszystkie papiery z poradni antyalkoholowej i od
    psychiatry (gdy przestała pić, a małżeństwo nadal nie było OK.,
    było jej ciężko i dodatkowo leczyła się u psychiatry). Chce ją
    pozbawić opieki nad dzieckiem i twierdzi, że jeżeli będzie się
    sprzeciwiać to ją „wsadzi do czubków”.
    Siostra od momentu urodzenia syna nie pracuje (wychowuje dziecko
    i zajmuje się synem). Tak jak pisałem, sąsiedzi i rodzina męża
    wystawią jej dobrą opinię (tzn. , że się zmieniła na lepsze).
    Na co może liczyć po rozwodzie? Czy może ją pozbawić opieki nad
    dzieckiem? Czy może również dostać alimenty na siebie? (opiekuje
    się dzieckiem). Gdzie może się zwrócić o poradę?

    Michał

    -
    Załóż konto pocztowe - otrzymasz specjalny upominek!
    Zobacz: < http://profil.wp.pl/promocja.html >