  • 1. Data: 2013-09-26 14:10:38
    Temat: Marka - producent - odpowiedzialność
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Właścicielem marki produktu jest firma A.
    Produkt ten wytwarza firma B na zlecenie A.
    Producent B ma potrzebne atesty na produkt.
    Właściciel marki A atestów "własnych" nie ma.

    Pytania:
    1. Czy właściciel marki może posługiwać się atestem producenta?
    2. Kto odpowiada w razie ewentualnego sporu/konfliktu? Producent, czy
    właściciel marki?
    3. Co w przypadku, gdy produkt miałby mieć nieco zmienione parametry?
    Atest na napisane, że "w przypadku zmiany składu traci ważność".

    Przykład: napój gazowany produkcji firmy B sprzedaje firma A pod własną
    marką, ale chce, aby zawartość cukru była obniżona o 10% w stosunku, do
    tego, co wytwarza B standardowo.
    Jacek

  • 2. Data: 2013-09-26 14:31:23
    Temat: Re: Marka - producent - odpowiedzialność
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jacek napisa?(a):

> [...]
    > 3. Co w przypadku, gdy produkt miałby mieć nieco zmienione parametry?
    > Atest na napisane, że "w przypadku zmiany składu traci ważność".

    Na te pytania powinien odpowiedziec ten kto wydaje taki atest.

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 3. Data: 2013-09-26 16:40:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Właściciel marki A atestów "własnych" nie ma.
    >
    > Pytania:
    > 1. Czy właściciel marki może posługiwać się atestem producenta?

    Atest jest na produkt, a nie na markę.

    > 2. Kto odpowiada w razie ewentualnego sporu/konfliktu? Producent, czy
    > właściciel marki?

    Z czegowynikającego? Bo jak z jakościTowaru, to producent.

    > 3. Co w przypadku, gdy produkt miałby mieć nieco zmienione parametry?
    > Atest na napisane, że "w przypadku zmiany składu traci ważność".

    Normalne. Atest jest na dany produkt, a ten zmieniony, to inny produkt.

    > Przykład: napój gazowany produkcji firmy B sprzedaje firma A pod własną
    > marką, ale chce, aby zawartość cukru była obniżona o 10% w stosunku, do
    > tego, co wytwarza B standardowo.

    To mamy inny produkt.

  • 4. Data: 2013-09-27 17:22:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Sep 2013, Jacek wrote:

    > 3. Co w przypadku, gdy produkt miałby mieć nieco zmienione parametry? Atest
    > na napisane, że "w przypadku zmiany składu traci ważność".

    Czy przypadkiem nie odpowiedziałeś na pytanie?
    Zapis jest jasny.

    > Przykład: napój gazowany produkcji firmy B sprzedaje firma A pod własną
    > marką, ale chce, aby zawartość cukru była obniżona o 10% w stosunku, do tego,
    > co wytwarza B standardowo.

    Jakby to była któraś "prawdziwa cola", to poproszę o namiary ;)
    (oczywiście pod warunkiem że ten cukier NIE ZOSTANIE zastąpiony
    czymś cukropodobnym)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2013-09-29 21:26:01
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    > Czy przypadkiem nie odpowiedziałeś na pytanie?
    > Zapis jest jasny.
    No niezupełnie. Nie znam treści dokumentów, jakie się składa do
    wydającego atest, ale w treści jest napisane, że zawiera" składnik A,
    składnik B, składnik C itd, bez podania zawartości.
    To raz.

    Poza tym, gdybym zaczął produkować jakiś produkt znanej marki z 10%
    zmienioną jakąś cechą, to założę się, że zaraz by mnie zaatakowali o
    plagiat, czyli, że robię TO SAMO.
    To dwa.

    Tak więc sprawa nie jest chyba aż tak oczywista.
    Jacek

  • 6. Data: 2013-09-30 10:04:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Sep 2013, Jacek wrote:

    > No niezupełnie. Nie znam treści dokumentów, jakie się składa do wydającego
    > atest, ale w treści jest napisane, że zawiera" składnik A, składnik B,
    > składnik C itd, bez podania zawartości.

    A to mnie zaskakuje (owo niepodanie proporcji), niemniej jeśli
    prawo nie wymaga to wycofuję się rakiem.

> [...]
    > jakąś cechą, to założę się, że zaraz by mnie zaatakowali o plagiat, czyli, że

    Ale to już jest słaby argument, różny sposób traktowania w różnych
    ustawach tak samo określonych pojęć jest dość powszechny, znany
    jest problem istienia coś 7 (lub więcej) definicji "działalności
    gospodarczej" o różnym zakresie.

    > Tak więc sprawa nie jest chyba aż tak oczywista.

    W świetle pierwszej uwagi rzeczywiście.

    pzdr, Gotfryd