  • 1. Data: 2004-01-27 22:42:03
    Temat: Mandaty
    Od: lexm <l...@p...onet.pl>

    witam
    mam pytanko odnosnie mandatow.
    jako ze mam ich pare i wszystkie sa nieoplacone, komornik przychodzi,
    jestem studentem nie zarabiam, nic nie mam na siebie, to czy moge byc
    wciagniety na ta ogolnopolska liste dluznikow ?

    i druga sprawa po jakim czasie sie to przedawnia ?
    slyszalem ze 3 lata, ale nikt mi tego nie potwierdzil.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-01-27 22:54:15
    Temat: Re: Mandaty
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    >
    > i druga sprawa po jakim czasie sie to przedawnia ?
    > slyszalem ze 3 lata, ale nikt mi tego nie potwierdzil.

    Zalezy jakie to mandaty ale ztcw 10 lat. Takze jak za 8 latek znajdziesz
    sobie prace to mozesz sie zdziwic przy wyplacie. Na liste oczywiscie tez
    mozna Cie wciagnac (nie pamietam juz jaka tam byla suma dla osob fizycznych
    ale chyba dosc niska - 200zl?).

    pdr
    Olo

  • 3. Data: 2004-01-27 23:04:16
    Od: lexm <l...@p...onet.pl>

    Olo Kwasniak wrote:

> [...]
    > mozna Cie wciagnac (nie pamietam juz jaka tam byla suma dla osob fizycznych

    oj to niedobrze ze tak malo
    a czy jest mozliwosc sprawdzenia tego rejestru w jakis sposob ?
    chyba powinien byc ogolnie dostepny, ale szukalem i znalazlem jakas
    firme ktora orbi to odplatnie za wcale nie male pieniadze.
    bo w sumie studia dobiegaja do konca i trzeba sie ustatkowac i wyjsc z
    "mlodzienczego" wieku z czystym kontem.
    oczywiscie co sie przedawni to tylko na moja korzysc i powiem szczerze
    ze zadnych wyzutow sumienia z powodu "niespelnionego obowiazku
    obywatelskiego" bym nie mial.

    pozdro

  • 4. Data: 2004-01-27 23:09:19
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > oj to niedobrze ze tak malo

    Głowy nie daję - ta Ustawa weszła juz jakis czas temu i mgliście to
    pamiętam. Ale wiem, ze dla osób fizycznych nie była to jakas szczególnie
    wysoka kwota.

    > a czy jest mozliwosc sprawdzenia tego rejestru w jakis sposob ?

    Pewnie analogicznie jak z KRK czy innym KRSem - po wniesieniu odpowiedniej
    opłaty możesz prosic o wyciąg z takiego rejestru dotyczący swojej osoby.

    > chyba powinien byc ogolnie dostepny, ale szukalem i znalazlem jakas
    > firme ktora orbi to odplatnie za wcale nie male pieniadze.

    Ależ nikt Ci nie udostępni takich danych bezpłatnie - za wyciąg z Krajowego
    Rejestru Karnego musisz uiścic opłatę sądową w wysokosci 50zł.

    > bo w sumie studia dobiegaja do konca i trzeba sie ustatkowac i wyjsc z
    > "mlodzienczego" wieku z czystym kontem.

    No to zapłac mandaty - proste.

    pdr
    Olo

  • 5. Data: 2004-01-28 05:30:42
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    > Zalezy jakie to mandaty ale ztcw 10 lat.

    jesli chodzi o mandaty "samochodowe" :) to przedawnienie jest po 3 latach,
    ale przedanienie mandatow, jesli jednak w tym okresie wszedl w gre komornik,
    to juz nie chodzi o przedawnienie mandatow, tylko o odzyskanie
    wierzytelnosci i o czas tego odzyskania powinienes pytac