  • 1. Data: 2008-09-04 12:56:56
    Temat: Mandat za przekroczenie szybkości i odbór tylko osobisty
    Od: KonKomp <k...@k...pl>

    Witam,

    Będąc w kraju fotoradar zrobił mi zdjęcie i dostałem wezwanie na komandę
    policji na dzisiaj. Obecnie przebywam w Szwecji, więc wysłałem żonę. Ku
    mojemu i jej zdziwnieniu nie mogła przyjąć mandatu, bo wg nich tylko i
    wyłącznie mogę to zrobić ja osobiście. Jeżeli nie podpiszę mandatu do
    07.09.2008 to sprawa zostanie skierowana na drogę sądową.

    Na zdjęciu widać wyraźnie że byłem to ja i żona to potwierdziła i
    chciała przyjąć mandat i zapłacić, ale powiedziano jej że tylko i
    wyłącznie ja mogę to zrobić.

    Wg mnie to trochę chore. Można się do kogoś udać w tej sprawie? Może
    jakieś upoważnienie napisać, zeskanować podpis i wysłać itp? Dzwoniłem
    na komendę główną policji, ale oni umywają ręcę i mówią że każda
    jednostka terenowa rządzi się swoimi prawami i oni nie sprawują żadnego
    nadzoru nad tym.

    Może ktoś mi powie co mam zrobić, gdzie się odwołać, do jakiego
    rzecznika zadzwonic? Nie chcę mieć spawy sądowej z takiego głupiego
    powodu ...

    Pozdrawiam
    Konki

  • 2. Data: 2008-09-04 13:58:13
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    Użytkownik "KonKomp" <k...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Może ktoś mi powie co mam zrobić, gdzie się odwołać, do jakiego rzecznika
    > zadzwonic? Nie chcę mieć spawy sądowej z takiego głupiego powodu ...

    Nie przejmuj się , sprawa jest z automatu , dostaniesz mandat plus
    kilkadziesiat złotych opłaty sądowej i to wszystko.

  • 3. Data: 2008-09-04 14:23:30
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Nie przejmuj się , sprawa jest z automatu , dostaniesz mandat plus
    > kilkadziesiat złotych opłaty sądowej i to wszystko.

    Glupoty piszesz. Ja mozna dostac mandat i oplate sadowa ? Tzn Policja
    wyliczy oplate sadowa ? Czy przy mandacie widzial ktos oplaty ? Jak w ogole
    moze Policja liczyc cos co "nie jest jej", bo jest to "oplata sadowa" ?
    Dupy/kupy sie to nie trzyma.

    Skonczy sie sprawa tak, ze termin uplynie, zamiast mandatu bedzie wnisek o
    ukranie do sadu, sad wymierzy grzywne i mozliwe ze takze koszty sadowe.

    Cezar

  • 4. Data: 2008-09-04 14:23:30
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

  • 5. Data: 2008-09-04 14:52:12
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > ukranie do sadu, sad wymierzy grzywne i mozliwe ze takze koszty sadowe.

    A czym ty się znafco podniecasz? Paweł dla uproszenia napisał o mandacie i
    opłacie sądowej, czyli, że wysokość grzywny w Sądzie będzie dokładnie taka
    sama jak zaproponowany mandat, plus opłata sądowa.
    Nie wspomniał natomiast, że taki delikwent trafia do rejestru skazanych co
    dla niektórych może być problemem.

    grzech

  • 6. Data: 2008-09-04 15:18:15
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Thu, 4 Sep 2008 16:23:30 +0200, Cezar napisał(a):

    > Glupoty piszesz. Ja mozna dostac mandat i oplate sadowa ? Tzn Policja
    > wyliczy oplate sadowa ? Czy przy mandacie widzial ktos oplaty ?

    tak. Ale to jest kilka zlotych, nie wiecej niz 10 jakos. Przychodzi z
    urzedu skarbowego. Olej ten mandat. Zabiora ci ze zwrotu podatku, albo
    zablokuja kase na koncie. Jak bedziesz chcial to zaplacisz, zadnych odsetek
    nie ma

    --
    marcin

  • 7. Data: 2008-09-04 15:22:05
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    Użytkownik "grzech" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sama jak zaproponowany mandat, plus opłata sądowa.
    > Nie wspomniał natomiast, że taki delikwent trafia do rejestru skazanych co

    Chwileczkę , IMHO do rejestru skazanych trafia się po prawomocnym wyroku za
    przestepstwo umyślne ,a porzekroczenie predkości jest tylko wykroczeniem
    więc o rejestrze mowy być nie moze. Watkotwórca zostanie ukarany za
    wykroczenie przez sad skoro nie może poddac sie ukaraniu w postepowaniu
    mandatowym.

  • 8. Data: 2008-09-04 15:22:38
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    grzech pisze:

    a.
    > Nie wspomniał natomiast, że taki delikwent trafia do rejestru skazanych co
    > dla niektórych może być problemem.

    Żeqrkaco? Coś przegapiłem? Od kiedy rejestr skazanych obejmuje sprawców
    wykroczeń?

  • 9. Data: 2008-09-04 15:24:47
    Od: kam <...@...pl>

    Paweł Ubysz pisze:
    > Chwileczkę , IMHO do rejestru skazanych trafia się po prawomocnym wyroku
    > za przestepstwo umyślne ,a porzekroczenie predkości jest tylko
    > wykroczeniem więc o rejestrze mowy być nie moze.

    do rejestru KRK trafia się po skazaniu za każde przestępstwo, po
    warunkowym umorzeniu postępowania (za przestępstwo) a także w razie
    wymierzenia kary aresztu za wykroczenie (za przekroczenie prędkości co
    do zasady nie grozi)

    KG

  • 10. Data: 2008-09-04 15:28:02
    Od: kam <...@...pl>

    zly pisze:
> [...]
    > zablokuja kase na koncie. Jak bedziesz chcial to zaplacisz, zadnych odsetek

    ale mieszasz
    jak na razie mandatu nie ma i nie będzie, bo nie ma go kto podpisać
    (chyba że policja wystawi mandat zaoczny, choć nie bardzo są podstawy)
    więc nie będzie i kosztów egzekucji administracyjnej mandatu o których
    piszesz
    a koszty sądowe przy skazaniu wyrokiem nakazowym to 50 zł + 10% od
    wymierzonej grzywny, min.30 zł
    przy czym grzywna orzekana w sądzie nie musi być w wysokości mandatu,
    choć zazwyczaj jest w tych granicach

    KG