  • 1. Data: 2003-03-09 13:39:10
    Temat: Mandat za prędkość - czy tylko radary...?
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    Hello!

    Czy policjant może wystawić mandat za prędkość bez pomiaru radarowego? (czy
    też videoradarowego). Powiedzmy że jadę 90km/h zamiast przepisowych 60 i
    zatrzyma mnie patrol który jechał przez jakiś czas za mną. Czy w takim
    przypaku policjant mógłby wystawić mi mandat za prędkość jedynie na
    podstawie twierdzenia, że wg wskazań jego prędkościomierza jechałem za
    szybko? Czy też musi mi pokazać odczyt na radarze?

    Pzdr

    A.

  • 2. Data: 2003-03-09 14:22:50
    Temat: Re: Mandat za prędkość - czy tylko radary...?
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Ali Gator wrote:
> [...]
    > podstawie twierdzenia, że wg wskazań jego prędkościomierza jechałem za
    > szybko? Czy też musi mi pokazać odczyt na radarze?

    znowu???
    jeszcze trwa dyskusja, poszukaj

    KG

  • 3. Data: 2003-03-09 16:48:32
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > znowu???
    > jeszcze trwa dyskusja, poszukaj

    Faktycznie, nie zwróciłem uwagi. Sorry za spam.

    Pzdr

    A.

  • 4. Data: 2003-03-09 19:51:17
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Ali Gator" <a...@i...pl> napisał:

    >Czy policjant może wystawić mandat za prędkość bez pomiaru radarowego? (czy
    Czytaj na pl.misc.samochody wątek "czy Policja może... ?"

    Artur Golański

  • 5. Data: 2003-03-10 10:31:58
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
    > Czytaj na pl.misc.samochody wątek "czy Policja może... ?"

    Przejrzałem, można dojść do wniosku, że wszystko zależy od widzimisię
    sędziego... Niestety nikt nie powołał się na konkretny przepis który mówiłby
    jasno: "tak" lub "nie".

    Pzdr

    A.

  • 6. Data: 2003-03-10 11:59:46
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Ali Gator" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Przejrzałem, można dojść do wniosku, że wszystko zależy od widzimisię
    > sędziego... Niestety nikt nie powołał się na konkretny przepis który
    mówiłby
    > jasno: "tak" lub "nie".

    Jest taki przepis który mówi o tym że to sędzia decyduje co może być dowodem
    a co nie.A także przepis mówiący że policja MOŻE ( a więc nie musi) używać
    urządzenia kontrolno-pomiarowe.

    Pozdr
    Leszek

  • 7. Data: 2003-03-10 16:06:39
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Ali Gator" <a...@i...pl> napisał:

    >że wszystko zależy od widzimisię sędziego...
    Słabo 'przeglądałeś' :-/

    >konkretny przepis który mówiłby jasno: "tak" lub "nie".
    Ja o nich wspomniałem ( w/s mandatów i w/s punktów)
    Jesli przekroczenie jest poniżej 50 km/h, to należy dokładnie
    zmierzyć. W przeciwnym wypadku wystarczy udowodnić, że tak duze
    przekroczenie miało miejsce (i tak nie może otrzymać więcej punktów
    niż 10).

    Artur Golański

  • 8. Data: 2003-03-10 16:46:39
    Temat: Re: Mandat za prędko?ć - czy tylko radary...?
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    > Jesli przekroczenie jest poniżej 50 km/h, to należy dokładnie
    > zmierzyć. W przeciwnym wypadku wystarczy udowodnić, że tak duze
    > przekroczenie miało miejsce

    A mógłbyś podać podstawę prawną?

    Pzdr

    A.

  • 9. Data: 2003-03-10 20:34:23
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Ali Gator" <a...@i...pl> napisał:

    >A mógłbyś podać podstawę prawną?
    Czego ? Konkretnie ?

    Artur Golański

  • 10. Data: 2003-03-11 08:28:19
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Czego ? Konkretnie ?

    Nieważne.Dawaj i już bo mi się nie chce szukać ;)))

    Pozdr
    Leszek