  • 11. Data: 2008-10-11 10:15:43
    Temat: Re: Mandat za parkowanie - po 5 i pół roku
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:

    > Nie ma już obowiązku zgłoszenia zbycia pojazdu?

    Z tego co wiem to obowiazek spoczywa na kupujacym aby przerejestrowac
    pojazd. Sek w tym ze nic za to nie grozi i na rejestracji poprzedniego
    wlasciciela mozna jezdzic ile dusza zapragnie.

    Jacek Kustra

  • 12. Data: 2008-10-11 12:16:17
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał
    > Z tego co wiem to obowiazek spoczywa na kupujacym aby przerejestrowac

    Też.
    Art. 78. 2. Właściciel pojazdu zarejestrowanego jest obowiązany zawiadomić w
    terminie nie przekraczającym 30 dni kierownika rejonowego urzędu rządowej
    administracji ogólnej o:
    1) nabyciu lub _zbyciu_ pojazdu,

    > Sek w tym ze nic za to nie grozi i na rejestracji poprzedniego wlasciciela
    > mozna jezdzic ile dusza zapragnie.

    Hm... a ubezpieczenie? Jeśli zbywca rozwiąże umowę po sprzedaniu?
    Po drugie, ja bym złamanie tych przepisów podciągnął pod
    Art. 97 kw. Kto wykracza przeciwko innym przepisom o bezpieczeństwie lub o
    porządku ruchu na drogach publicznych,
    podlega karze grzywny do 3.000 złotych albo karze nagany.

  • 13. Data: 2008-10-11 16:13:52
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:

> [...]
    > terminie nie przekraczającym 30 dni kierownika rejonowego urzędu rządowej

    Juz pisalem ze za to praktycznie nic nie grozi. Poza tym w momencie
    sprzedazy wlascicielem staje sie osoba kupujaca ;) Wiec wlasciciel juz
    wlascicielem nie jest ;)

    > Hm... a ubezpieczenie? Jeśli zbywca rozwiąże umowę po sprzedaniu?

    Przeciez OC przechodzi wraz z samochodem

    Jacek Kustra

  • 14. Data: 2008-10-11 17:09:09
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał
    > Przeciez OC przechodzi wraz z samochodem

    Kiedyś się skończy i trzeba będzie zarejestrować na siebie choćby po to, aby
    ubezpieczyć.

  • 15. Data: 2008-10-11 17:50:16
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:

    > Kiedyś się skończy i trzeba będzie zarejestrować na siebie choćby po to, aby
    > ubezpieczyć.

    A tu akurat niezgodze sie. Mozna smialo ubezpieczyc auto na DR na
    starego wlasciciela.

    Jacek Kustra

  • 16. Data: 2008-10-11 20:06:25
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

    > To nie postepowanie o wykroczenie, ale sprawa cywilna. To znacznie upraszcza
    > patrzac od strony wierzyciela.
    >
    > Cezar

    W zasadzie masz rację. Nie trzeba będzie dostarczyć nieboszczyka do sądu.
    Zresztą i tak by nic nie powiedział. Chyba ze to sąd kościelny będzie. wtedy
    jakaś szansa na przesłuchanie może istnieć. A może kluczem jest 5,5 roku a nie
    jakieś wydumane pierdy o sprawie przeciwko nieboszczykowi.

  • 17. Data: 2008-10-11 20:08:09
    Temat: Re: bezpieczeństwo oszczędności w banku
    Od: " sok marchwiowy" <s...@N...gazeta.pl>

    Wiesław <w...@v...pl> napisał(a):

    > Generalnie to w przypadku bankructwa banku to 1000,oo euro / przelicznik/
    > wypłacają 100% , 22,5 k E - 90 % . reszta to sprawa z syndykiem i z masy
    > upadłościowej/ jeżęli takowa jest i jeżeli coś da się odzyskać /.
    > Wydaje mi się , na podst. wielu informacji jakie zdobyłem -bo mam lokatę
    > w PeKaO SA , i też tym się interesuję mocno , że mimo wszystko
    > prawdopodobieństwo bankructw banków w Polsce jest znikome i nie należy
    > poddawać się panice jakkolwiek należy być czujnym i śledzić co w okół
    > Twojego banku się dzieje i ewentualnie rozdzielić depozyt na kilka.
> [...]

    A jak już zaobserwujesz jakieś niepokojące oznaki wokół banku w którym masz
    pieniądze to możesz sobie w krok strzelić bo jest za późno.

  • 18. Data: 2008-10-12 07:55:40
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sat, 11 Oct 2008 19:50:16 +0200,
    castrol <j...@w...wp.pl> screamed:

    DR też się kiedyś skończy. :>

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:232B ]
    [ 09:55:11 user up 11858 days, 21:50, 1 user, load average: 0.30, 0.50, 0.93 ]

    Marry me and I'll never look at another horse! -- Groucho Marx

  • 19. Data: 2008-10-13 20:03:39
    Od: Jurek W <j...@k...chip.pl>

    Kornio pisze:
> [...]
    > 10.04.2003 czyli sprzed ok. 5 i pół roku temu oraz przekaz pocztowy do
    > opłacenia w kwocie 58.80 zł. Co gorsze auto zostało sprzedane ok. lutego 2003r.
    > wiec to nie ojciec źle zaparkował tylko nowy właściciel. a najgorsze jest to,
    > że ojciec zmarł 15.04.2003r i do dnia dzisiejszego mama zdążyła ze trzy razy
    > zrobić porządki w dokumentach i nie ma umowy sprzedaży tego auta.
    > Czy takie upomnienie za parkowanie z przed ponad 5 lat nadal jest ważne?
    > Ew. proszę o poradę jak można rozwiązać ten problem, bo nie uśmiecha mi się

    Po pierwsze nieopłacony postój jest wykroczeniem. Po drugie to
    wykroczenie się już dawno przedawniło.

    Jurek W

  • 20. Data: 2008-10-17 18:04:48
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Jurek W pisze:

    > Po pierwsze nieopłacony postój jest wykroczeniem. Po drugie to
    > wykroczenie się już dawno przedawniło.
    >
    > Jurek W
    Dokładnie tak- olać wszelkie dywagacje i mandat do kosza.
    R.