    From: "Tobi" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Mandat za jazdę bez biletu - nowy problem
    Date: Wed, 02 Jun 2004 12:38:43 +0200

    Tak wiem, było już x razy o tym ale tym razem przypadek jest inny.
    10 miesięcy temu posiadając ważny bilet miesięczny wsiadłem na przystanku
    autobusowym przewoźnika KZK GOP do autobusu. W chwilę później dowiedziałem się

    d kontrolera biletów, że mój bilet miesięczny nie jest ważny, ponieważ autobus

    którym włąśnie jadę należy do innego przewoźnika (PKM Jaworzno). Przykro mi,
    nie wiedziałem (domyślam się, że moje usprawiedliwienie jest marne, ponieważ
    oczywiście mogłem przyjrzeć się autobusowi, przeczytać regulamin w autobusie
    itp., tylko ilu z nas to robi?). W dobrej wierze wsiadłem _na przystanku
    autobusowym opatrzonym logiem KZK GOP!_ Mandat przyjąłem, podpisałem i...
    zapomniałem o sprawie. Nie składałem reklamacji w PKM Jaworzno. Od tego czasu
    otrzymałem dwa powiadomienia od firmy windykacyjnej, jedno pół roku temu,
    drugie całkiem niedawno. Na obu świstkach (malutkie karteczki wetknięte w
    drzwi) jest informacja o konieczności natychmiastowego skontaktowania się z

    indykatorem pod podany nr telefonu komórkowego w celu zrealizowania płatności,

    inaczej sprawa w ciągu trzech dni zostanie skierowana do sądu, gdzie klauzulę

    ykonalności ten nadaje natychmiast. Kwota wypisana na świstku to 270 zł - dużo

    wyższa niż kara za jazdę bez biletu + odsetki!
    Pytania (dla różnych możliwych wariantów):
    1. Czy moje uzasadnienie, że wsiadałem w dobrej wierze na przystanku
    autobusowym KZK GOP posiadając ważny miesięczny bilet KZK GOP będzie miało
    jakąś wartość w sądzie?
    2. Czy firma windykacyjna może ode mnie wymagać zapłaty swoich kosztów
    operacyjnych? Paragraf 481 KC mówi jedynie o odsetkach!
    3. Czy firma windykacyjna przetwarzając moje dane osobowe, których jej nie
    udostępniłem (mam zamiar napisać żądanie o ich natychmiastowe usunięcie -
    zarówno do firmy windykacyjnej jak i do przewoźnika) naruszyła prawo? Jeśli

    ak, to czy postępowanie windykacyjne prowadzone przez nią jest w ogóle prawnie

    uzasadnione?

    Tobi
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl