  • 1. Data: 2008-07-31 17:41:29
    Temat: Mandat w Holandii
    Od: JP <MrRoger[WYTNIJ-TO]@poczta.onet.pl.invalid>

    Witam;

    Okolo jednego roku temu dostalem mandat w Holandi (75e platne do 7 dni, pozniej
    95e), jako ze wyjezdzalem zaraz po otrzymaniu mandatu myslalem, ze pzyjdzie do
    Polski niestety tak sie nie stalo, nie otrzymalem go na Polski adres, a teraz z now
    jestem w Holandii i chcialbym spac spokojnie. Czy kros sie orientuje jakie jest
    postepowanie w w/w sprawie i na w/w sume pieniedzy? Czy Mogla byc rozprawa pod
    moja nieobecnosc i co mi grozi za to? Czy moge poprostu podejsc na komisariat policji

    i zaproponowac zapplete zaleglego mandatu z zeszlego roku, czy mam tez czekac na
    kolejny ontakt z policja i zaplacic wtedy ten mandat? Jakie sa odsetki w skali roku
    za
    niezaplacone mandaty, i czy przyjma tlumaczenie (jesli trzebabedzie to dostarcze
    dowody) ze bylem w Polsce przez ostatni caly rok i nic nie otrzymalem od nich.

    Dziekuje za pomoc.

    Roger(OS)

  • 2. Data: 2008-08-01 06:57:38
    Temat: Re: Mandat w Holandii
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 31 Jul 2008, JP wrote:

> [...]
    > 95e), jako ze wyjezdzalem zaraz po otrzymaniu mandatu myslalem, ze pzyjdzie do

    Abstrahując od ew. skuteczności sciągnięcia takiego mandatu (sądzę, że
    najskuteczniej może wyjść jakbyś załapał się na kolejny mandat
    i policmajter przy kontroli miałby możliwość to sprawdzić - nie wiem
    jak tam wyglądają z ichnim cepikiem), to jednego nie rozumiem.
    Dostałeś w końcu ten mandat czy nie?
    Bo z jednego kawałka tekstu wynika, że go NIE dostałeś (a jedynie wiesz,
    że Ci się należy) a z sąsiedniego wręcz przeciwnie.
    Jak policmajter wręczył papier z pozycją "do zapłacenia" to do
    zapłacenia, a nie czekania co będzie dalej ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-08-04 17:59:52
    Od: JP <MrRoger[WYTNIJ-TO]@poczta.onet.pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news (s...@s...com.pl) napisal(a):

> [...]
    > (sądze, ze
    > najskuteczniej moze wyjśc jakbyś zalapal sie na kolejny mandat
    > i policmajter przy kontroli mialby mozliwośc to sprawdzic - nie
    > wiem jak tam wyglądają z ichnim cepikiem), to jednego nie
    > rozumiem.
    > Dostaleś w koncu ten mandat czy nie?
    > Bo z jednego kawalka tekstu wynika, ze go NIE dostaleś (a
    > jedynie wiesz,
    > ze Ci sie nalezy) a z sąsiedniego wrecz przeciwnie.
    > Jak policmajter wreczyl papier z pozycją "do zaplacenia" to do
    > zaplacenia, a nie czekania co bedzie dalej ;)

    Mandatu nie otrzmalen (na papierze w chwili gdy "rozmawialem z policjantem)
    Jedynie wiem ze pod adres gdzie miszkalem rok temu przyszlo raz czy dwa jakies
    pismo, ale nie wiem jakie bo nigdy go nie przeczytalem, a o jego istnieniu
    dowiedzialem sie poczta pantoflowa - kolezanka, kolezanki, kolegi, kolezanka, kolega
    itd... usyszal od kogos ze jakies pismo przychodzilo do mnie jak bylem w Polsce.

    Roger(OS)