  • 1. Data: 2004-02-03 15:02:01
    Temat: Mandat Straży Miejskiej
    Od: "Tarka" <r...@B...wp.pl>

    Witam,
    Temat wałkowany, ale kończący sie z reguły stwierdzeniami typu olej to, a
    ciekawe co na to Prawo

    Sprawa wyglada tak:
    podczas płacenia mandatu za złe parkowanie, przemiła pani oznajmiła mi, że
    mam jeszcze jeden mandat niezapłacony.
    Wystawiony był ponoć w październiku zeszłego roku, a ja go nie zapłaciłem...
    Czy jest jakaś możliwość odwołania się od tego? Czy mogę się nie zgodzić z
    zapłatą takiego mandatu, którego kwitka w życiu nie widziałem?
    Oczywiście, że każdy może twierdzić, że mandatu za wycieraczka nie było, ale
    jakoś się bronic chyba można, bo następnym razem dowiem się, że jeszcez z
    pięć razy gdzieś coś zrobiłem nie tak i analogicznie będe musiał za to
    beknąć...
    A mandat wypisany jest za parkowanie w godzinach mojej pracy na drugim końcu
    miasta (co jak znam, życie nie będzie miało wiekszego znaczenia).
    Może są jakieś uchybienia proceduralne, na które mogę sie powołać? Nie
    powinienem np.dostać jakiegoś zawiadomienia do domu, albo wezwania do
    zapłaty chociaż?
    Co z tym zrobic? Mam dziwne wrażenie, ze jestem robiony w wała...
    Pozdrawiam
    Tarka

  • 2. Data: 2004-02-03 20:06:19
    Temat: Re: Mandat Straży Miejskiej
    Od: grazyna <m...@g...pl>

    Tarka wrote:
> [...]
    > zapłaty chociaż?
    > Co z tym zrobic? Mam dziwne wrażenie, ze jestem robiony w wała...
    Hmmm... jezeli nie maja dokumentacji w postaci fotografii (z
    data)twojego samochodu parkujacego w niedozwolonym miejscu/czy
    jakiejkolwiek innej sytuacji niezgodnej z kodeksem drogowym/ to chyba
    nie moga od ciebie wyegzekwowac zaplaty mandatu. Mandat musi byc
    wreczony kierowcy z zapytaniem czy godzi sie go zaplacic.
    Ja juz kilka razy wywalalam do najblizszego kosza mandat znaleziony za
    wycieraczka. Kilka lat minelo a nikt sie nie czepia, podczas kontroli
    drogowej sprawdzali cos w komputerze, ale o nie zaplaconych mandatach
    nie wspominali
    A w ogole to placiles na miejscu, do reki milej pani? Czytalam ze jest
    przepis, ze funkcjonariuszom nie wolno przyjmowac gotowki za mandaty,
    tylko musza wypisac kwit do zaplaty na poczcie.

    Grazyna

  • 3. Data: 2004-02-03 20:19:22
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    Tarka wrote:
    > Witam,
    [...]

    Ano wlasnie, i tak sie konczy nieolewanie tego... ;-).

    marekz

  • 5. Data: 2004-02-03 21:02:42
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Tarka" <r...@B...wp.pl> napisał:

    >Czy mogę się nie zgodzić z zapłatą takiego mandatu,
    >którego kwitka w życiu nie widziałem?
    Na mandacie powinien być twój podpis - skoro go nie widziałeś, nie
    podpisałeś, to go nie przyjąłeś.

    Artur Golański

  • 4. Data: 2004-02-03 21:02:42
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    grazyna <m...@g...pl> napisał:

    >Hmmm... jezeli nie maja dokumentacji w postaci fotografii (z
    >data)twojego samochodu parkujacego w niedozwolonym miejscu
    SM, podobnie jak policjant nie musi dokumentować takiego faktu !

    >Ja juz kilka razy wywalalam do najblizszego kosza mandat znaleziony za
    >wycieraczka.
    A na pewno były to mandaty, a nie przypdkiem wezwania do ...

    P.S. Tnij zbędny tekst na który odpowiadasz -netykieta.

    Artur Golański