  • 1. Data: 2004-02-03 13:24:49
    Temat: problem z budową garażu
    Od: "Piotr Maniak" <p...@g...pl>

    Chcę wybudować wolnostojacy garaż na granicy mojej działki. Działka graniczy
    z budynkiem wielorodzinnym i wg urzędników, muszę odsunąć się z garażem o 20
    m od granicy zabudowy budynku wielorodzinnego, ponoć mój przyszły garaż jest
    budynkiem przesłanijącym kamienicę. Niestety nie mam miejsca na działce, aby
    odsunąć się tak daleko, nie wchodzi też w rachubę odsunięcie od granicy o 3
    m. Może ktoś z rzyczliwych prawników znadzie jakąś poradę, byłbym wdzięczny
    za pomoc.

  • 2. Data: 2004-02-03 13:28:25
    Temat: Re: problem z budową garażu
    Od: "budzik" <budziki@poczta.{wytnijto}onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Maniak" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    3
    > m. Może ktoś z rzyczliwych prawników znadzie jakąś poradę, byłbym

    chociaz nie jestem prawnikiem, ale odpowiem, a co!
    Sprawe usytuowania budynkow na dzialce reguluja w pierwszej kolejnosci
    przepisy prawa miejscowego, a takim jest plan zagospodarowania
    przestrzennego (dostepny w urzedzie gminy/miasta - organ administracji
    architektoniczno-budowlanej). Jezeli nie ma takowego planu dla Twojej
    dzialki, to musisz wystapic tego organu o warunki zabudowy. Powinni miec
    gotowe formularze na ktorych piszesz co chcesz miec na dzialce.
    Drugim prawem ktore reguluje usytuowanie budynkow na dzialce sa przepisy
    rozporzadzenia w sprawie warunkow technicznych ....
    dostepne tutaj:
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/Main/WDU2002075069
    0?OpenDocument
    poza tym jescze kilka innych przepisowa, jak na przyklad ustawa o ochronie
    przeciwpozarowej, prawo wodne etc. w zaleznosci od konkretnego przypadku.
    Mozna uzyskac odstepstwo od warunkow technicznych - ale to sie wiaze z
    wystapieniem do Ministra SWiA oraz kilkoma ekspertyzami (dosc drogimi).
    Obojetnie jaki garaz bys nie stawial to i tak potrzebujesz uprawnionego
    architekta, a on zapewne bedzie Ci w stanie juz doradzic, w zaleznosci od
    konkretnego Twojego przypadku.
    pozdrawiam
    budzik

  • 3. Data: 2004-02-03 13:55:21
    Od: "Piotr Maniak" <p...@g...pl>

    budzik <budziki@poczta.{wytnijto}onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Obojetnie jaki garaz bys nie stawial to i tak potrzebujesz uprawnionego
    > architekta, a on zapewne bedzie Ci w stanie juz doradzic, w zaleznosci od

    dziękuję za odpowiedź, ale etap wniosku o zagospodarowanie juz przeszedłem i
    urzędnicy mówią, że zgodnie z przepisami nie mogę budować tam gdzie bym
    chciał. Szukam precedensu, który umożliwi mi postawienie garażu w tej
    konkretnej lokalizacji, ponieważ w innej nie mogę. Dzięki za link, postaram
    się tam coś korzystnego dla mnie znaleźć.