  • 121. Data: 2020-07-08 15:37:17
    Temat: Re: Maliniak ułaskawia pedofila
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5f05ba24$0$17363$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 2020-07-08 o 12:38, J.F. pisze:

    >W kwestii sondaży.

    >nadal nikt nie wytłumaczył dlaczego bukmacherzy kalkulują sporą
    >wygraną
    Dudy?
    >1,45 do 2,85.
    >Dlaczego taki rozdźwięk z sondażami?
    >Jeśli bukmacherzy się mylą i Czaskoski wygra "o włos" to jest kupa
    >szmalu do zarobienia.
    >Mylą się czy nie?

    Bukmacherow nie powinny interesowac sondaze, tylko przyjete zaklady.
    Tak, zeby w obu wypadkach zarobic :) (*)

    A zaklady to troche co innego niz sondaz, choc przy sondazach np
    48%+/-3 na jednego i 49%+/-3 na drugiego ... sporo ludzi moze jednak
    oceniac, ze drugi ma jednak wieksza szanse wygrac.
    Gdyby zalozyc rozklad normalny do tych sondazy, to chyba nawet udalo
    by sie obliczyc jaki to procent.

    No i ... mozna zagrac na zasadzie, ze jak wygra Duda, to zarobie, a
    jak Trzaskowski ... to tez sie uciesze, mimo przegranej :-)

    (*) - tylko ... bukmacherzy jakos potrafia ustalic z gory
    wspolczynniki i sie ich trzymac dlugo.
    tak, jakby od poczatku trafili w gust graczy. Duze doswiadczenie,
    duze rezerwy finansowe, czy w razie nietrafienia - nowy wspolczynnik,
    troche reklamy, i sie skompensuje.

    Na dzis w Fortunie 1.51 : 2.63 ... szanse Trzaskowskiego rosna ?
    Tylko ze to nie szanse, a przekonania hazardzistow o szansach :-)

    J.

  • 122. Data: 2020-07-08 16:50:06
    Temat: Re: Różnica w granicach błędu pomiaru sondażu a prawdopodobieństwo wygranej danego kandydata [Was: Maliniak ułaskawia pedofila]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    z <...@...pl> pisze:

> [...]
    > 1,45 do 2,85.
    >
    > Dlaczego taki rozdźwięk z sondażami?
    >
    > Jeśli bukmacherzy się mylą i Czaskoski wygra "o włos" to jest kupa

    AFAIR ostatnie sondaże dawały przewagę Dudzie w granicach błędu
    pomiaru sondaży (ala na 95% błąd sondażu jest mniejszy niż ?3%).
    Tyle że różnica była na tyle duża by dawanie ok. 2/3 szans Dudzie
    i ok. 1/3 Trzaskowskiemu "miało podstawy sondażowo-statystyczne".
    [ Prawdopodobieństwo błędu pomiaru sondażu większego niż różnica między
    kandydatami w jedną z dwóch możliwych stron ]

    Bukmacherzy "mylą się" systematycznie ale statystycznie wychodzą na
    swoje [albo bankrutują ;-)]. Tym bardziej że jak gdzieś czytałem
    ostatnio ludzie więcej stawiają na Trzaska => sądzą że ma znacząco
    większe szanse wygranej niż bukmachery mu dają :-)

    --
    A. Filip

  • 123. Data: 2020-07-08 18:24:19
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-07-08 o 15:37, J.F. pisze:
    > Tylko ze to nie szanse, a przekonania hazardzistow o szansach

    Ty tu nie insynuuj ;-) że kursy się same ustalają tylko w wyniku humory
    obstawiających.

    Jest pewna różnica między 1,8 - 1,9 a 1,4 - 2,7

    To jest bardzo DUŻO.

  • 124. Data: 2020-07-08 19:03:41
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-07-08 o 18:24, z pisze:

    > Ty tu nie insynuuj ;-) że kursy się same ustalają tylko w wyniku humory
    > obstawiających.
    >
    > Jest pewna różnica między 1,8 - 1,9    a     1,4 - 2,7
    >
    > To jest bardzo DUŻO.

    I się martwisz, że bukmacherzy już wiedzą i niektórzy
    sobie będą mogli sporo zarobić?
    Zatem zagraj na dobry kurs i pomóż losowi :-)

  • 125. Data: 2020-07-08 20:30:37
    Od: z <...@...pl>

    Już to zrobiłem.

    Czaskoski wygra o włos jak mówią tvny a ja zarobię 500+

    Wpisujcie miasta ;-)

    PS. Dalej nie wiem kto tu się myli. Tvny czy buki?

  • 126. Data: 2020-07-08 20:44:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Ty tu nie insynuuj ;-) że kursy się same ustalają tylko w wyniku
    >humory obstawiających.

    >Jest pewna różnica między 1,8 - 1,9 a 1,4 - 2,7
    >To jest bardzo DUŻO.

    Nie rozumiesz. Buki powinni zrownowazyc pule, a nie jakies tam szanse.
    Jesli np zalozyc, ze na Dude postawiono 2.75 mln, a na Trzaske
    1.45mln, razem 4.2 mln,
    to przy wyplatach 1.45-2.75,
    jesli wygra Duda to wyplacą 2.75mln * 1.45= 3.99mln,
    a jak Trzaska to 1.45 * 2.75 :-)

    A to, jak obstawiono, nie zalezy tylko od szans, ale tez np do
    sklonnosci do zakladania sie wsrod roznych grup.

    Czy nawet tych wspolczynnikow wygranych - postawic 1000 zl z szansa na
    wygranie 2700 to jest cos,
    postawic 1000 zl z szansa na wygranie 1400, a w zasadzie to na
    wygranie 400, ale tez szansa na strate 1000 ... i to juz tak nie
    ciagnie :-)
    Co prawda starzy gracze wiedza - na pewniaki :-)

    I tu sie niestety robi mala petla, bo musza to najpierw ustalic, zeby
    przyjmowac zaklady, a niestety wplywa na obstawianie.
    Potem moga zmienic, ale przyjetych zakladow nie anuluja.

    Tak czy inaczej oni musza oceniac grajacych, a nie szanse kandydata.

    J.

  • 127. Data: 2020-07-08 21:22:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >Już to zrobiłem.
    >Czaskoski wygra o włos jak mówią tvny a ja zarobię 500+
    >Wpisujcie miasta ;-)

    >PS. Dalej nie wiem kto tu się myli. Tvny czy buki?

    Ja bym tam o bukow byl spokojny - zarobia niezaleznie od wyniku :-)

    J.

  • 128. Data: 2020-07-09 11:36:20
    Od: z <...@...pl>

    To oczywiste. Dlatego mają dobrze przemyślane/obliczone kursy ;-)

  • 129. Data: 2020-07-09 11:38:31

    Rozumiem Twoje tłumaczenia. Ale różnica aż taka w kursie?
    Buk musiałby być bardzo nieroztropny.

  • 130. Data: 2020-07-09 11:41:18

    W dniu 2020-07-08 o 20:44, J.F. pisze:

    > I tu sie niestety robi mala petla, bo musza to najpierw ustalic

    No właśnie. Dlaczego aż taki kurs na Czaskoskiego?