  • 1. Data: 2020-06-29 20:52:39
    Temat: Wybory bez pieczatki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://wiadomosci.radiozet.pl/Polityka/Wybory-prezy
    denckie-2020/Wybory-2020.-Jak-glosowac-Brak-czerwone
    j-pieczeci-i-niewazne-glosy-w-Zakopanem

    ''W Zakopanem, na Chramcówkach KO nr 7 ludzie głosowali na kartach bez
    czerwonej pieczęci. "

    https://wybory.gov.pl/prezydent20200628/pl/wyniki/1/
    protokol/705769

    No - 17 kart niewaznych sie trafilo.

    Dla porownania inna komisja - zero kart niewaznych
    https://wybory.gov.pl/prezydent20200628/pl/wyniki/1/
    protokol/705780

    Patrze dla porownania we Wroclawiu
    https://wybory.gov.pl/prezydent20200628/pl/wyniki/1/
    protokol/697972
    https://wybory.gov.pl/prezydent20200628/pl/wyniki/1/
    protokol/697973

    W jednej 0, w drugiej 3.

    A to sasiednie komisje, w jednej szkole.

    Przeoczenie komisji ?
    Kartki sie skleily ? Chyba nie powinny, bo je licza przed wyborami ...
    i stempluja.
    Celowe dzialanie ?

    Ktos dorzucil do urny ? Raczej zabral, bo 3 kart nie wrzucono ... a
    moze nawet 6 ...

    J.

  • 2. Data: 2020-06-30 00:54:08
    Temat: Re: Wybory bez pieczatki
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.06.2020 o 20:52, J.F. pisze:
> [...]
    denckie-2020/Wybory-2020.-Jak-glosowac-Brak-czerwone
    j-pieczeci-i-niewazne-glosy-w-Zakopanem> ''W Zakopanem, na Chramcówkach KO nr 7

    A z czego wynika to, ze ma być czerwona?

> [...]
    > stempluja.
    > Celowe  dzialanie
    > Ktos dorzucil do urny ? Raczej zabral, bo 3 kart nie wrzucono ... a moze

    Komisje wyborcze dostawały tez głosy ze skrzynek pocztowych we własnym
    obwodzie. Tam mogły już być różne "kwiatki".

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2020-06-30 10:21:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    denckie-2020/Wybory-2020.-Jak-glosowac-Brak-czerwone
    j-pieczeci-i-niewazne-glosy-w-Zakopanem>

    >A z czego wynika to, ze ma być czerwona?

    Pewnie sa jakies przepisy, ale mysle ze chodzilo o to, ze byly bez
    pieczatki, a nie ze w innym kolorze :-)

    P.S. Niemcy maja jakies przepisy o "atramencie na dokumenty", co to
    maja chyba ze 100 lat.
    No i jak jest sklad podany, to i kolor z tego wynika :-)

    >Komisje wyborcze dostawały tez głosy ze skrzynek pocztowych we
    >własnym
    >obwodzie. Tam mogły już być różne "kwiatki".

    Mogly, ale liczyli ile kart z kopert wyjeli. Co prawda mogly byc bez
    pieczatki, bo nie wiadomo, czy maja przy tym zliczac niewazne .
    No i z kopert wyjeli 14 kart, a bez pieczatki bylo 17 ...

    No i z artykulu wynika, ze to czytelnicy alarmowali jeszcze w trakcie
    glosowania, i fotka z urny jest.

    Trzaskowski ponoc nawolywal do zrobienia fotki swojej karty wyborczej.

    P.S. A jak bedzie w komisji jeden chetny na glosowanie
    korespondencyjne i jedna koperta w urnie ... to gdzie tu tajnosc ?

    J.

  • 4. Data: 2020-06-30 18:26:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.06.2020 o 10:21, J.F. pisze:

    > Pewnie sa jakies przepisy, ale mysle ze chodzilo o to, ze byly bez
    > pieczatki, a nie ze w innym kolorze :-)

    Nie podzielam Twojego poglądu. Awantura o to, ze są czarne pieczątki, a
    nie czerwone wybucha co jakiś czas. Ja miałem kartę z czarną pieczątką.
    Nie chciało mi się tego badać, czy czasem nie jest to kserokopia.

    > P.S. Niemcy maja jakies przepisy o "atramencie na dokumenty", co to maja
    > chyba ze 100 lat.
    > No i jak jest sklad podany, to i kolor z tego wynika :-)

    Ale tu nie Niemcy.

  • 5. Data: 2020-06-30 22:20:52
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2020-06-29 o 20:52, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Przeoczenie komisji ?
    > Kartki sie skleily ? Chyba nie powinny, bo je licza przed wyborami ... i

    Oj tam, od razu celowe (jaki cel miałoby takie działanie?) Komisja liczy
    karty dzień wcześniej, a stempluje w dniu głosowania. Naprawdę karty
    mogły się skleić. Poza tym - ktoś mógł wrzucić kserówkę, a oryginał
    sobie zabrać na pamiątkę (wiem, mało prawdopodobne).

    --
    P.

  • 6. Data: 2020-07-01 03:33:57
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

> [...]
    j-pieczeci-i-niewazne-glosy-w-Zakopanem

    > ''W Zakopanem, na Chramcówkach KO nr 7 ludzie głosowali na kartach bez

    Trąbili wszędzie, że karta powinna mieć dwie pieczcie. Tylko jakiś
    kanciarz wziął taką kartę. Ja swoją kartę obejrzalam przy stole po
    odebraniu.

    --
    animka

  • 7. Data: 2020-07-01 03:35:49
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    denckie-2020/Wybory-2020.-Jak-glosowac-Brak-czerwone
    j-pieczeci-i-niewazne-glosy-w-Zakopanem> ''W Zakopanem, na Chramcówkach KO nr 7
    ludzie głosowali na kartach bez

    > A z czego wynika to, ze ma być czerwona?

    Dlatego, że Komisje dostaja czerwony tusz chyba od zawsze.

    --
    animka

  • 8. Data: 2020-07-01 06:36:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.07.2020 o 03:35, Animka pisze:

    >>> https://wiadomosci.radiozet.pl/Polityka/Wybory-prezy
    denckie-2020/Wybory-2020.-Jak-glosowac-Brak-czerwone
    j-pieczeci-i-niewazne-glosy-w-Zakopanem>
    > Dlatego, że Komisje dostaja czerwony tusz chyba od zawsze.

    No więc moja miała czarny.

    --
    Robert Tomasik

  • 9. Data: 2020-07-01 13:11:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Trąbili wszędzie, że karta powinna mieć dwie pieczcie. Tylko jakiś
    >kanciarz wziął taką kartę. Ja swoją kartę obejrzalam przy stole po

    TVP nie ogladam, to nie zobaczylem "trabili wszedzie".

    Gdzies tam chyba byl wystawiony wzor karty ... ale czy byl sens czytac
    ?

    J.

  • 10. Data: 2020-07-01 13:25:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiotRek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    protokol/697972
    protokol/697973

    >Oj tam, od razu celowe (jaki cel miałoby takie działanie?)

    No ba - zwiekszenie szans swojego kandydata.

    >Komisja liczy karty dzień wcześniej, a stempluje w dniu głosowania.
    >Naprawdę karty mogły się skleić.

    Mogly. Ale czemu w jednej komisji skleilo sie 17, a w innych nic ?

    A przy stemplowaniu nie licza ?

    >Poza tym - ktoś mógł wrzucić kserówkę, a oryginał sobie zabrać na
    >pamiątkę (wiem, mało prawdopodobne).

    Malo prawdopodobne, bo musialby wyjsc z karta, zrobic ksero, wejsc z
    powrotem, wrzucic do urny ... a tu wyjatkowo w tym roku kolejka z
    maseczkami ...

    Poza tym na ksero byloby odbicie czerwonej pieczatki (*), a wyglada na
    to, ze nie bylo.
    Czyli ksero ktos musial zrobic wczesniej, czlonek komisji znaczy
    ie - a przeciez wszystkie karty liczone :-)

    No - moze np drukarz w drukarni ...

    (*) i juz widac, ze czerwona/kolorowa pieczatka do dobry pomysl, choc
    sa i ksera kolorowe ...

    J.