  • 1. Data: 2004-01-20 19:25:08
    Temat: Mała firma osob juz zatrudnionych i opłaty
    Od: "Mariusz" <martens@wytnij_to.z.pl>

    Witam,
    z góry przepraszam jesli pytanie pada tu często,
    ale w archiwum jakoś nie trafiłem na odpowiedź.
    Mam taką sytuację.
    Z kolegą chcielibyśmy założyć "jakąś" małą spółkę
    świadczącą usługi związane z informatyką,
    która może wystawiać faktury VAT.
    Każdy z nas już jest zatrudnione na umowę o pracę.
    Jak w takiej sytuacji wyglądają opłaty ?
    Chodzi mi głównie o to, czy przy małych
    dochodach z takiej działalności
    jest w ogóle sens taką działalność rejestrować...?
    Czyli jak jest z ZUSem i podatkami.
    Jesli jest jakieś miejsce w sieci gdzie są odpowiedzi
    na takie standardowe w sumie pytania -
    proszę o odpowiedź.

    Z góry dziękuję
    Mariusz

  • 2. Data: 2004-01-21 08:58:44
    Temat: Re: Mała firma osob juz zatrudnionych i opłaty
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Mariusz wrote:

> [...]
    > Mam taką sytuację.
    > Z kolegą chcielibyśmy założyć "jakąś" małą spółkę
    > świadczącą usługi związane z informatyką,

    Jesli chcecie legalnie wystawiac FV to nie ma wyjscia.
    FV ma prawo wystawiac wylacznie zarejestrowany podatnik VAT.

    > Każdy z nas już jest zatrudnione na umowę o pracę.
    > Jak w takiej sytuacji wyglądają opłaty ?

    Oplaty od zalozenia tak. pare stowek..

    potem podatki i "zdrowotne" (zdrowotne do odliczenia
    w rocznym picie oprocz bodaj 1% podstawy).

    > Chodzi mi głównie o to, czy przy małych
    > dochodach z takiej działalności
    > jest w ogóle sens taką działalność rejestrować...?

    To sprawa psychologiczna dla zlecajacego.
    Zatrudni na umowe o dzielo, lub zamowi w "firnie".

    > Czyli jak jest z ZUSem i podatkami.
    > Jesli jest jakieś miejsce w sieci gdzie są odpowiedzi
    > na takie standardowe w sumie pytania -
    > proszę o odpowiedź.

    www.google.pl

    a potem jak juz sie cos wie to watpliwosci

    .prawo.podatki