  • 1. Data: 2004-01-20 18:28:23
    Temat: Co dzieje się z mieszkaniwem którego własciciel zmarł nie pozost
    Od: "Robert Spanier" <s...@N...gazeta.pl>

    i nie pzostawił żadnych spadkobierców. Z tego co wiem przechodzi ono na Skarb
    Państwa. Znalzałem takie mieszkanie willowe, własciciel nie żyje od 10 lat i
    stoi puste. Co należy zrobić , żeby stać się włascicielem takiego lokalu.
    Gdzie zgłosić i jakie procedury wykonać?

  • 2. Data: 2004-01-20 20:59:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Robert Spanier" <s...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:bujs06$d00$1@inews.gazeta.pl...

    10 lat temu przechodziło na Skarb Państwa. Teraz po noweli przechodzi na
    Gminę. Ja bym podszedł do geodezji i najpierw sprawdził, kto jest
    właścicielem, bo może jednak to jest czyjeś. Jeśli faktycznie stoi na tego
    gościa, to musiał byś podejść do gminy i zapytać. Podejrzewam, że muszą
    ogłosić przetarg, albo zrobią z tego lokal socjalny. W każdym razie chyba
    nie ma nagrody znaleźnego i wynikającego z tego tytułu pierwokupu.

  • 3. Data: 2004-01-21 09:00:41
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > ogłosić przetarg, albo zrobią z tego lokal socjalny. W każdym razie chyba
    > nie ma nagrody znaleźnego i wynikającego z tego tytułu pierwokupu.

    Panie Robercie.

    Czy wie pan na kogo przechodzi gdy spadek "otwarty" byl 10 lat temu ?

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-01-21 11:08:29
    Od: "Dilbercik" <j...@t...mam>

    kiedys bylo w TV a dotyczylo to chyba Wroclawia ze jak znajdziesz 2
    mieszkania masz szanse na zasiedlenie jednego z nic... ale to chyba tylko
    Wroclaw ale i tak tylko chyba pewnosci nie mam...

    --
    Michal

  • 5. Data: 2004-01-21 12:48:45
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

> [...]
    > ogłosić przetarg, albo zrobią z tego lokal socjalny. W każdym razie chyba
    > nie ma nagrody znaleźnego i wynikającego z tego tytułu pierwokupu.

    Przede wszystkim, to trzeba postępowanie o stwierdzenie nabycia spadku przeprowadzić,
    jeśli nie
    było. A jak było, to z orzeczenia będzie wiadomo komu dom przypadł i tam
    należy zacząć szukać.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 6. Data: 2004-01-21 22:15:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > Panie Robercie.
    >
    > Czy wie pan na kogo przechodzi gdy spadek "otwarty" byl 10 lat temu ?

    10 lat temu przypadało Skarbowi Państwa. Z reguły w praktyce otrzymywała
    to w zarząd jakaś instytucja w gminie i robili lokal socjalny. Ale możliwe
    są odstępstwa od tej zasady. Skoro przez 10 lat nikt się lokalem nie
    interesuje, to możliwe, że nie wiadomo, czy nie ma spadkobierców i nikomu
    nie chce się procedury przeprowadzić.