  • 1. Data: 2003-08-10 13:08:59
    Temat: Majatek prywatny a majatek firmy
    Od: "Adam" <z...@t...podam>

    1. Kupuje jako osoba prywatna, Adam X, kilka legalnych programow
    komputerowych (na fakture)

    2. Za 2 lata otwieram dzialalnosc PPHU Costam - ADAM X.
    Czy moge legalnie uzywac w firmie kupione wczesniej oprogramowanie, czy tez
    musze kupic je jeszcze raz, tym razem na firme? Slyszalem, ze niestety tak,
    ale nie chce mi sie w to wierzyc.

  • 2. Data: 2003-08-10 13:28:16
    Temat: Re: Majatek prywatny a majatek firmy
    Od: "mer" <b...@i...pl>

> [...]
    > musze kupic je jeszcze raz, tym razem na firme? Slyszalem, ze niestety tak,

    Nie sądze. Przeciez w wypadu DG to program cały czas nalezy i bedzie należał do tej
    samej osoby. Co
    innego gdybyś założył spółkę z o.o.
    Wtedy to jest juz inny podmiot (inny NIP) i musi oczywiście cos najpierw kupić, żeby
    to mieć.

    mer

  • 3. Data: 2003-08-10 13:32:56
    Od: Dredd<...@...pl>

    Pozostaje do zbadania kwestia czy wprowadzając program do
    zarobkowej działalności nie narażasz się np. na odpowiedzialnośc
    cywilną (a może i karną) np. za naruszenie warunków licencji na jakich
    program nabyłeś jako konsument a nie przedsiębiorca.
    Prawa autorskie to nie moja działka i nie potrafię jednoznacznie tego
    rozstrzygnąć, ale starałbym się to sprawdzić podejmując decyzję o
    wprowadzeniu programów do firmy.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2003-08-10 19:37:57
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-08-10 15:08, Adam napisał(a):

> [...]
    >musze kupic je jeszcze raz, tym razem na firme? Slyszalem, ze niestety tak,

    Wydaje mi się, że zakładając firmę wnosisz do jej kapitału jakiś wkład.
    Poszukaj, czy wkładem mogą być tylko pieniądze, czy np. maszyny czy inne
    środki produkcji też. Jeśli też, to programu nie musisz kupować.
    w.

    --
    www.wielkawojna.prv.pl

    1914-1918

  • 5. Data: 2003-08-11 13:11:59
    Temat: Odp: Majatek prywatny a majatek firmy
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bh66uk$a65$...@n...onet.pl...

> [...]
    > Poszukaj, czy wkładem mogą być tylko pieniądze, czy np. maszyny czy inne
    > środki produkcji też. Jeśli też, to programu nie musisz kupować.

    Nie byl bym tego pewny. Zauwaz ze ten sam program ma inna cene jezeli ma byc
    wykorzystywany do uzytku tzw. domowego i calkiem inna jezeli bedzie
    wykorzystywany w zwiazku z prowadzona dzialalnoscia gospodarcza. Bradzo
    czest do uzytku domowego jest za friko natomiast do DG kosztuje fure szmalu.

    --
    " złodziej podatków "

    nie kradnij, rząd nie toleruje konkurencji

  • 6. Data: 2003-08-11 15:44:26
    Temat: Re: Odp: Majatek prywatny a majatek firmy
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-08-11 15:11, złodziej podatków napisał(a):

> [...]
    >czest do uzytku domowego jest za friko natomiast do DG kosztuje fure szmalu.

    No nie pomyślałem. Ale jeśli kosztuje niezależnie od zastosowań tyle
    samo, to chyba nie ma problemu?
    w.

    --
    www.wielkawojna.prv.pl

    1914-1918

  • 7. Data: 2003-08-12 10:51:08
    Od: "Adam" <z...@t...podam>

> [...]
    > wykorzystywany w zwiazku z prowadzona dzialalnoscia gospodarcza. Bradzo
    > czest do uzytku domowego jest za friko natomiast do DG kosztuje fure

    Mialem na mysli aplikacje, ktore sa zarowno do zastosowan domowych, jak i
    komercyjnych i kosztuja w obu przypadkach tyle samo (Word, Windows, etc.)

  • 8. Data: 2003-08-13 17:17:38
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam <z...@t...podam> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bhagsh$q2a$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    > komercyjnych i kosztuja w obu przypadkach tyle samo (Word, Windows, etc.)

    Nadal mam watpliwosci. Licencja okresla uzytkownika. A dla US tam gdzie "
    masz dac " to osoba fizyczna i firma stanowia jednosc. Natomiast jezeli oni
    maja dac to juz niestety nie. Wide przepisy dotyczace rozliczania strat.
    Strate mozna pokryc jedynie dochodami ze zrodla w ktorym powstala. Natomiast
    dochod ze wszystkich zrodel jest liczony lacznie. Z tym tez najwyzszy czas
    cos zrobic. Niezbyt dawno US kwestionowaly uzytkowanie darmowego LINUXA
    liczac cene proporcjonalnie do Windows. Prawde mowiac nie widze sensownego
    rozwiazania tego problemu a przeciez nikt nie chce placic dwa razy za to
    samo. Chyba ze przeinstalowac program i w trakcie reinstalacji zamiast np.
    Jan Kowalski, wpisac Tuti Fruti Jan Kowalski . Dowod zaplaty masz wiec nie
    powinno byc wiekszych problemow o ile nie beda siegac zbyt gleboko.
    w rejestrze