  • 11. Data: 2006-05-18 11:25:19
    Temat: Re: Majątek odrębny i wspólny.
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    > oczywiscie ,ze tak ... ale niezauwazasz zmian majatku
    > to co po rozdzielnosci jest majatkiem odrebnym , w momencie powstania
    > dlugu bylo wspolnym /oczywiscie pod pewnymi warunkami/. a skoro wtedy
    > wierzyciel mogl egzekwowac z calego majatku wspolnego X to niby dlaczego
    > teraz mialby miec mozlwiosc egzekucji tylko z majatku 1/2x - dla
    > urposzczenie sytuacji

    No dobrze, tylko nawet gdyby przyjąć taki tok rozumowania - wierzytelności z
    tytułu wynagrodzeń zawsze są majątkiem odrębnym (art 33 pkt.7 krio), tylko
    wypłacone wynagrodzenia wchodzą w skład majątku wspólnego jeśli jest
    wspólność. Jeśli więc takie wierzytelności to zawsze majątek odrębny - czy
    komornik może zciągać z wynagrodzenia małżonka dłużnika po ustanowieniu
    rozdzielności dług który powstał przed?

    Szymon

  • 12. Data: 2006-05-18 16:07:48
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

> [...]
    > z tytułu wynagrodzeń zawsze są majątkiem odrębnym (art 33 pkt.7 krio),
    > tylko wypłacone wynagrodzenia wchodzą w skład majątku wspólnego jeśli jest

    komornik zajmuje wynagrodzenie a nie prawo do niego a wynagrodzenie
    normalnie nalezy do majatku wspolnego

    Jeśli więc takie wierzytelności to zawsze majątek odrębny - czy
    > komornik może zciągać z wynagrodzenia małżonka dłużnika po ustanowieniu
    > rozdzielności dług który powstał przed?

    jw.. natoamist problem jest inny
    Art. 7872. Zawarcie umowy majątkowej małżeńskiej nie stanowi przeszkody do
    nadania klauzuli wykonalności według przepisów art. 787 i art. 787[1] oraz
    prowadzenia na podstawie tak powstałego tytułu wykonawczego egzekucji do
    tych składników, które należałyby do majątku wspólnego, gdyby umowy
    majątkowej nie zawarto. Przepis niniejszy nie wyłącza obrony małżonków w
    drodze powództw przeciwegzekucyjnych, jeżeli umowa majątkowa małżeńska była
    skuteczna wobec wierzyciela.

  • 13. Data: 2006-05-18 16:40:33
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    > komornik zajmuje wynagrodzenie a nie prawo do niego a wynagrodzenie
    > normalnie nalezy do majatku wspolnego

    To w jakim celu kodeks wprowadza wogóle pojęcie wierzytelności z tytułu
    wynagrodzeń?
    I dlaczego określa że w kwestii wynagrodzeń jedynie POBRANE wynagrodzenia
    stanowią majątek wspólny?
    Jeśli jest tak jak mówisz to może są jakieś zapisy w prawie opisującym
    egzekucję, ale nie mogę się dokopać...

> [...]
    > majątkowej nie zawarto. Przepis niniejszy nie wyłącza obrony małżonków w
    > drodze powództw przeciwegzekucyjnych, jeżeli umowa majątkowa małżeńska

    A czy 787 (1) w takim razie oznacza, że jeśli egzekucja dotyczy długu w
    związku z prowadzeniem przedsiębiorstwa przez dłużnika to może ona obejmować
    w majątku wspólnym tylko składników przedsiębiorstwa?

    Szymon

  • 14. Data: 2006-05-18 19:17:38
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    Użytkownik "Szymon" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To w jakim celu kodeks wprowadza wogóle pojęcie wierzytelności z tytułu
    > wynagrodzeń?

    wierzytelnosc to prawo do wynagrodzenia /niewyplaconego/.. prawo zadania
    wyplaty wynagrodzenia.... w momencie jak pracodawca przedstawia do
    dyspozycji kase to jest to jjuz wynagrodzenie a nie wierzytelnosc z tytulu
    wynagrodzenia

    > I dlaczego określa że w kwestii wynagrodzeń jedynie POBRANE wynagrodzenia
    > stanowią majątek wspólny?

    bo tak postanowil ustawodawca... zadajesz dziwne pytania

    przeca tak stanowi przepis