  • 1. Data: 2007-10-12 08:10:38
    Temat: Lojalka przy umowie na czas określony
    Od: " Gladki" <s...@g...pl>

    Witam,

    Problem jest następujący :
    Niedawno podpisałem lojalkę, która zobowiązuje mnie do przepracowania u
    obecnego pracodawcy przez kolejny rok w zamiar za szkolenie, na które
    aktualnie uczęszczam. Dodatkowo posiadam umowę na czas określony, która wygasa
    za kilka tygodni.
    Pytanie z mojej strony :
    1.Czy JA (czyli pracownik) nie przedłużając umowy zostanę pociągnięty do
    spłaty kwoty o której mowa w umowie lojalnościowej?
    2.Czy mogę bez żadnych konsekwencji nie podpisywać przedłużenia umowy?
    3.Jak nie przedłużę umowy to czy pracodawca ma prawo wyrzucić mnie ze szkolenia ?
    4.Czy przy podpisaniu nowej umowy (a nie aneksu do poprzedniej) z tym samym
    pracodawcą (w ramach przedłużenia współpracy), podpisana wcześniej lojalka
    staje się nieważna ?

    Poniżej przedstawiam treść lojalki:

    $1.Pracodawca kieruje Pracownika w okresie od ... do... na szkolenie...
    prowadzone przez firmę szkoleniową....

    $2.Pracodawca zobowiązuje się:
    1)pokryć koszty udziału pracownika w szkoleniu w wysokości...

    $3.Pracownik zobowiązuje się:
    1) zwrócić koszty poniesione przez Pracodawcę wymienione w $2, w przypadku
    przerwania lub nieukończenia szkolenia, z przyczyn wynikłych ze strony
    pracownika,
    2) przepracować u pracodawcy jeden rok po ukończeniu szkolenia, liczone od
    dnia zakończenia ostatniego szkolenia.

    $4.
    1. W przypadku niedopełnienia zobowiązania określonego w $3 pkt. 2 z powodu:
    - wcześniejszego rozwiązania stosunku pracy za wypowiedzeniem dokonanym
    przez pracownika,
    - rozwiązania przez pracodawcę stosunku pracy bez wypowiedzenia z winy
    pracownika.

    Pracownik zobowiązuje się do zwrotu całości poniesionych przez pracodawcę
    kosztów określonych w $2. Wysokość podlegających zwrotowi kosztów ulega
    proporcjonalnemu zmniejszeniu w zależności od okresu przepracowanego po
    ukończeniu szkolenia.
    2. Pracownik nie jest zobowiązany do zwrotu kosztów określonych w $2 w
    przypadku zmiany pracodawcy w ramach grupy....

    $5.Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnej w
    postaci aneksu pod rygorem nieważności.

    $6.Ewentualne spory wynikające na tle realizacji niniejszej umowy rozstrzygane
    będą na drodze sądowej; sądem właściwym będzie sąd powszechny miejsca siedziby
    pracodawcy.

    $7.Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach po jednym dla
    każdej ze stron.

    KONIEC - moja nadzieja to Wasza wiedza :)

  • 2. Data: 2007-10-12 08:12:58
    Temat: Re: Lojalka przy umowie na czas określony
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 12 Oct 2007 08:10:38 +0000, Gladki napisał(a):

    > 1.Czy JA (czyli pracownik) nie przedłużając umowy zostanę pociągnięty do
    > spłaty kwoty o której mowa w umowie lojalnościowej?

    Nie ma czegoś takiego jak przedłużenie umowy o pracę. To jest nowa umowa.

    > 2.Czy mogę bez
    > żadnych konsekwencji nie podpisywać przedłużenia umowy?

    Owszem.

    > 3.Jak nie
    > przedłużę umowy to czy pracodawca ma prawo wyrzucić mnie ze szkolenia ?

    Nie jesteś jego pracownikiem, tracisz przywileje.

    > 4.Czy przy podpisaniu nowej umowy (a nie aneksu do poprzedniej) z tym
    > samym pracodawcą (w ramach przedłużenia współpracy), podpisana wcześniej
    > lojalka staje się nieważna ?

    Nie staje się nieważna. Aneks czy nowa umowa - liczy się tak samo (BTW
    aneks jest de facto nową umową w prawie pracy).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 3. Data: 2007-10-12 08:24:08
    Od: " " <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Nie staje się nieważna. Aneks czy nowa umowa - liczy się tak samo (BTW
    > aneks jest de facto nową umową w prawie pracy).

    Dziękuję za informacje. Ale nurtuje mnie właśnie powyższa odpowiedź. Krótkie
    pytanko podsumowujące : Czy podpisując aneks do obecnej umowy, bądź nową umowę
    będzie ciążyła na mnie lojalka ?

    Więcej grzechów nie pamiętam :)

  • 4. Data: 2007-10-12 09:03:37
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 12 Oct 2007 08:24:08 +0000, napisał(a):

    > Dziękuję za informacje. Ale nurtuje mnie właśnie powyższa odpowiedź.
    > Krótkie pytanko podsumowujące : Czy podpisując aneks do obecnej umowy,
    > bądź nową umowę będzie ciążyła na mnie lojalka ?

    Tak.