  • 1. Data: 2007-10-12 07:03:44
    Temat: identyfikator i ustawa o ochrnie danych
    Od: "jozek" <s...@m...bejbe>

    Witam
    Z ustawy o ochronie danych osobowych art. 39 wynika że użytkownik w systemie
    informatycznym ma posiadać identyfikator , hasło (nie identyfikatory, hasła
    itd.) itd. są systemy informatyczne służące do przetwarzania danych
    osobowych współpracujące z innymi aplikacjami wymagające kilku
    identyfikatorów i haseł dla jednego użytkownika, czy to jest zgodne z
    ustawą o ochronie danych osobowych?

    Z góry dziękuję
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-10-12 10:28:35
    Temat: Re: identyfikator i ustawa o ochrnie danych
    Od: Marcin Wójcik <w...@g...pl>

    jozek pisze:
> [...]
    > wymagające kilku identyfikatorów i haseł dla jednego użytkownika, czy
    > to jest zgodne z ustawą o ochronie danych osobowych?

    Posiadanie różnych loginów i haseł zwiększa bezpieczeństwo. I pozostaje
    kwestia czy te "inne aplikacje" na tyle się ze sobą komunikują że
    wymusza posiadanie odrębnych loginów i haseł. Znam mnóstwo osób
    posiadających te same loginy i hasła do poczty, fora internetowego itp
    itd z czystego lenistwa a potem jest płacz że "okradli mi konto w
    internecie"

    Poza tym każdą aplikację można traktować jako odrębny system
    informatyczny gdzie defakto ma się jeden login i hasło.