  • 1. Data: 2009-04-07 15:06:26
    Temat: Linki do filmów na stronach WWW.
    Od: ant <a...@n...tld>

    Witam serdecznie.

    Zastanawia mnie problem legalności umieszczania na stronach
    WWW linków do filmów, a konkretnie nie linków, tylko obiektów
    (embed) filmów umieszczonych na serwerach Youtube i GoogleVideo.

    Oczywiście jasne dla mnie jest, że umieszczenie np. w takiej
    postaci np. filmu Killer będzie "śmierdzące" i takiej sytuacji
    nie zakładam w ogóle bo piractwo mnie nie interesuje w żadnym
    stopniu.

    Filmy mają być "edukacyjne", dotyczące konkretnych zagadnień
    i żaden z tych filmów nie będzie przeze mnie umieszczony
    na serwerach Youtube/GoogleVideo. Moja rola ograniczy się
    do utworzenia bazy najważniejszych filmów, w miarę możliwości
    ze wszelkimi danymi w stylu reżyser/producent/link do strony
    autora i utworzenie przyjaznego interfejsu, by osoba
    zainteresowana daną tematyką znalazła szybko wszystkie
    najważniejsze pozycje w jednym miejscu.

    Czy mogę założyć, że film umieszczony na Youtube, czyli
    prawdopodobnie zgodny z ich wskazówkami dot. praw autorskich
    <http://www.youtube.com/t/howto_copyright?gl=PL&hl=p
    l>
    i wytycznymi dla społeczności YouTube
    <http://www.youtube.com/t/community_guidelines?gl=PL
    &hl=pl>,
    i użytkownik YouTube, który dany film załadował, udostępnia
    dla niego opcję wstawienia danego filmu na obcych stronach,
    jest legalny? Czy mogę taki film bez konsekwencji prawnych
    wstawić na mojej stronie internetowej (w postaci embed)?

    Czy jednak powinienem np. z każdym takim filmem zgłaszać
    się do YouTube z prośbą o analizę legalności - np. poprzez
    wykorzystanie opcji "Zgłoś film jako nieodpowiedni"
    (patrz "Wytyczne dla społeczności YouTube -> Przeglądamy filmy
    wideo oznaczone jako naruszające zasady) ewentualnie zatrudnić
    prawnika i ekipe dochodzeniową, która będzie te fakty ustalać
    za kazdym razem, co by się wiązało oczywiście z zaniechaniem
    utworzenia takiej strony, bo nie mam czasu na idiotyzmy
    w stylu wykupywanie hostingu Chinach ;-) zwłaszcza, że
    to projekt niekomercyjny, jedynym komercyjnym elementem
    na tej stronie mogą (ewentualnie) być reklamy AdSense,
    aczkolwiek nie jest to w żadnym wypadku priorytetem.

    Ogólnie tematyka dotyczy ekologii, ekoterrorymzmu,
    NWO, GMO itp. teoriom spiskowym 8-)