eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › zmiana warunków umowy? wizzair
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 6

  • 1. Data: 2009-04-07 14:34:17
    Temat: zmiana warunków umowy? wizzair
    Od: "dana" <d...@g...pl>

    Witam,
    Prowadzę "dyskusję" z linią lotniczą. Linia nie chce zwrócić pełnych
    kosztów poniesionych przy zakupie biletów.
    Oto sytuacja:
    Dostałam mailem informacje od Wizzair, że zmieniła się godzina wylotu.
    Wydaje mi się, że nastąpiła zmiana warunków umowy i w związku z tym mogę
    zrezygnować z lotu bez ponoszenia konsekwencji finansowych.

    Oto punkt regulaminu
    15.1.1 Przed przyjęciem rezerwacji Wizz Air poinformuje Klienta o planowym
    terminie lotu obowiązującym w tym czasie. Ponadto termin ten będzie podany
    również w Planie Podróży. Wizz Air może uznać za konieczne dokonanie zmiany
    planowego terminu lotu lub jego trasy już po wydaniu Planu Podróży (włącznie
    ze zmianami Miejsca Odlotu i Miejsca Przeznaczenia ). Wizz Air zawiadomi
    Klienta o wszelkich takich zmianach przynajmniej siedem dni od planowanej
    daty odlotu podanej w Planie Podróży, listownie za pomocą wiadomości e-mail
    przesłanej na podany w trakcie rezerwacji adres e-mail lub telefonicznie na
    podany przy rezerwacji numer telefonu. Jeżeli w przypadku zmiany czasu lub
    trasy lotu Pasażer w jakikolwiek sposób zaakceptuje zmiany, Umowa zawarta
    pomiędzy Pasażerem a Wizz Air uznana zostanie za uaktualnioną zgodnie z tymi
    zmianami. Jeśli zmiany czasu lub trasy lotu Pasażer uzna za nie do
    przyjęcia, przysługują mu prawa wymienione w paragrafie 15.1.2

    Pani na infolini poinformowała mnie, że różnica w godzinach jest mniejsz niż
    5
    godzin i mogę otrzymać zwrot tylko po potrąceniu opłaty za rezygnnację.
    Poza tym orzekła, że regulamin na stronie www jest TYLKO tłumaczeniam z
    węgierskiego, a ten ostatni jest obowiązujący.
    Poza tym regulamin ma znaczenie podrzędne w stosunku do przepisów
    ogólnounijnych, które mam sobie odnaleźć i poczytać

    Czy ma ktoś doświadczenie w takich sytuacjach? Zmiana czasu nie jest duża,
    ale w mojej sytuacji stwarza ryzyko nie powiązania dalszych etapów.

    Bardzo proszę o opinie, kto ma rację i jakie są szanse na dochodzenie praw
    przed sądem.

    Dana



  • 2. Data: 2009-04-07 17:50:05
    Temat: Re: zmiana warunków umowy? wizzair
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    dana pisze:

    > Pani na infolini poinformowała mnie, że różnica w godzinach jest mniejsz niż
    > 5
    > godzin i mogę otrzymać zwrot tylko po potrąceniu opłaty za rezygnnację.
    > Poza tym orzekła, że regulamin na stronie www jest TYLKO tłumaczeniam z
    > węgierskiego, a ten ostatni jest obowiązujący.

    Ustawa o języku polskim art. 7 i węgierską wersją to sobie mogą...

    > Poza tym regulamin ma znaczenie podrzędne w stosunku do przepisów
    > ogólnounijnych, które mam sobie odnaleźć i poczytać

    IMO nawet jeżeli z przepisów ogólnych nie wynika konieczność zwrócenia
    Ci pieniędzy, to nic nie stoi na przeszkodzie żeby przewoźnik w swoim
    regulaminie do takiego zwrotu się zobowiązał - i takie ustalenie jest
    dla niego wiążące.
    Więc skoro napisali w regulaminie że w takim wypadku należy się zwrot,
    to się należy.


  • 3. Data: 2009-04-07 23:39:40
    Temat: Re: zmiana warunków umowy? wizzair
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 07.04.2009 dana <d...@g...pl> napisał/a:
    > zmianami. Jeśli zmiany czasu lub trasy lotu Pasażer uzna za nie do
    > przyjęcia, przysługują mu prawa wymienione w paragrafie 15.1.2

    A co mówi paragraf 15.1.2?

    --
    Marcin


  • 4. Data: 2009-04-08 06:46:30
    Temat: Re: zmiana warunków umowy? wizzair
    Od: d...@i...pl

    www.ulc.gov.pl - prawa pasażera


  • 5. Data: 2009-04-08 07:37:24
    Temat: Re: zmiana warunków umowy? wizzair
    Od: "dana" <d...@g...pl>


    > A co mówi paragraf 15.1.2?
    >
    >
    15.1.2 Jeżeli Wizz Air poinformował Pasażera o zmianach lotu zgodnie z
    paragrafem 15.1.1, Pasażer może skontaktować się z Telecentrum i wybrać
    jedną z poniższych opcji:
    (a) Wizz Air zmieni rezerwację Pasażera na lot na tej samej lub - w razie
    konieczności - podobnej trasie na inny dzień przypadający na 14 dni przed
    zaplanowanym pierwotnie odlotem lub na 30 dni po nim, w zależności od
    dostępności wolnych miejsc; lub
    (b) Wizz Air anuluje rezerwację i zwróci Klientowi całkowity koszt
    rezerwacji odwołanego lotu i dodatkowo 20% tej ceny oraz za bilet powrotny,
    jeżeli tak wskazują informacje znajdujące się na "koncie klienta" na stronie
    Wizz Air. Zwróconą sumę można wykorzystać na zarezerwowanie jakiegokolwiek
    innego lotu liniami Wizz Air w przeciągu roku od daty odwołanego lotu; lub
    (c) Wizz Air anuluje rezerwację i zwróci Klientowi całkowity koszt
    rezerwacji odwołanego lotu wraz z biletem powrotnym, jeżeli takowy został
    wykupiony, zgdnie z paragrafem 15.4.4.

    15.4.4. Odszkodowanie określone w pkt. 15.4.1 i 15.4.2. jest wypłacane w
    gotówce, elektronicznym przelewem bankowym, przekazem bankowymi lub czekami
    bankowymi albo, za zgodą Pasażera, w bonach podróżnych i/lub w formie innych
    usług



  • 6. Data: 2009-04-08 09:18:49
    Temat: Re: zmiana warunków umowy? wizzair
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 08.04.2009 dana <d...@g...pl> napisał/a:
    > (c) Wizz Air anuluje rezerwację i zwróci Klientowi całkowity koszt
    > rezerwacji odwołanego lotu wraz z biletem powrotnym, jeżeli takowy został
    > wykupiony, zgdnie z paragrafem 15.4.4.

    No wydaje się to dość jednoznaczne. Jeśli to był zakup prywatny to spróbuj
    skontaktować się z Federacją Konsumentów, może przemówią do rozsądku.

    --
    Marcin

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1