  • 1. Data: 2006-07-22 08:24:05
    Temat: Licytacja po skardze pauliańskiej
    Od: "AnyMouse" <A...@p...pl>

    1) Kupiłem nieruchomość.
    2) Okazało się, że wskutek skargi pauliańskiej wierzyciele poprzedniego
    właściciela uzyskali wyrok sądu unieważniający sprzedać.

    Art. 531. § 1. Uznanie za bezskuteczną czynności prawnej dłużnika dokonanej
    z pokrzywdzeniem wierzycieli następuje w drodze powództwa lub zarzutu
    przeciwko osobie trzeciej, która wskutek tej czynności uzyskała korzyść
    majątkową

    3) Komornik zarządził licytację.

    Wiem, że mam prawo do

    Art. 533. Osoba trzecia, która uzyskała korzyść majątkową wskutek czynności
    prawnej dłużnika dokonanej z pokrzywdzeniem wierzycieli, może zwolnić się od
    zadośćuczynienia roszczeniu wierzyciela żądającego uznania czynności za
    bezskuteczną, jeżeli zaspokoi tego wierzyciela albo wskaże mu wystarczające
    do jego zaspokojenia mienie dłużnika.

    Ale bardziej chciałbym stanąć do licytacji i tu właśnie jest problem.

    Komornik twierdzi, że nie mam do tego prawa i w licytacji wziąć udziału nie
    mogę. Jaki przepis to określa?

  • 2. Data: 2006-07-23 14:13:39
    Temat: Re: Licytacja po skardze pauliańskiej
    Od: "p...@n...pl" <z...@w...pl>

    Art. 976 kpc
    dłużnik nie może wziąść udział w licytacji
    pozdr
    pka

  • 3. Data: 2006-07-23 15:21:58
    Od: "AnyMouse" <A...@p...pl>

    Użytkownik "p...@n...pl" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Art. 976 kpc
    > dłużnik nie może wziąść udział w licytacji
    > pozdr
    > pka

    dzieki, slepotaa jak widac nie boli (a przynajmniej ja nic nie czuje)