  • 1. Data: 2006-07-22 08:22:36
    Temat: Rozdzielnosc majatkowa
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Witam!

    Jakiś czas temu obiło mi się o uszy, że rozdzielność majątkowa zapewniona
    jest ustawowo. Jeżeli np. jeden z małżonków zaciąga dług, to drugi nie może
    za niego odpowiadać jeżeli również nie podpisał się na stosownych
    dokumentach. Jak jest naprawdę? Czy obejmuje to także małżeństwa zawarte
    przed wejściem tych przepisów w życie (o ile faktycznie weszły)?

    pozdrawiam
    Greg

  • 2. Data: 2006-07-22 12:50:50
    Temat: Re: Rozdzielnosc majatkowa
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Greg wrote:
> [...]
    > dokumentach. Jak jest naprawdę? Czy obejmuje to także małżeństwa zawarte
    > przed wejściem tych przepisów w życie (o ile faktycznie weszły)?

    Nie jest to rozdzielność majątkowa, ale fakt, że trochę się zmieniło
    jakieś 2 lata temu.
    Bank nie będzie mógł dochodzić długu z dochodów współmałżonka jeśli on
    się na tym wniosku nie podpisał. To tak w skrócie
    Nie dotyczy umów zawartych przed wejściem zmian.

  • 3. Data: 2006-07-22 13:00:08
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    witek w news:e9t6vc$ni6$3@inews.gazeta.pl napisał(a):

    > Bank nie będzie mógł dochodzić długu z dochodów współmałżonka
    > jeśli on się na tym wniosku nie podpisał.

    O to właśnie mi się rozchodzi. Gdzie mogę się dowiedzieć czegoś więcej?
    Część pewnie w KC.. Czego dokładnie szukać jeżeli hasło "rozdzielność
    majątkowa" jest w tym przypadku błędne?

    pozdrawiam
    Greg

  • 4. Data: 2006-07-22 13:23:44
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Greg napisał(a):
    > O to właśnie mi się rozchodzi. Gdzie mogę się dowiedzieć czegoś więcej?
    > Część pewnie w KC.. Czego dokładnie szukać jeżeli hasło "rozdzielność
    > majątkowa" jest w tym przypadku błędne?

    kodeks rodzinny i opiekuńczy, w okolicach art.40

    KG

  • 5. Data: 2006-07-22 19:31:16
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    kam w news:e9t8vv$t6k$1@inews.gazeta.pl napisał(a):

    > kodeks rodzinny i opiekuńczy, w okolicach art.40

    Dzięki!

    pozdrawiam
    Greg

  • 6. Data: 2006-07-28 07:08:16
    Od: "Fiksia77" <f...@o...pl>

    Witam,m

    jak podpiszesz umowę o rozdzielności majatkowej to tak jest. natomiast
    podstawowa formą jest wspólnota majatkowa. Sa jednak pewne sytuacje, gdzie
    do odkonania czynności wymagana jest zgoda drugiego małzonka.

    pozdrawiam