    From: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: "Licencja" na używanie pewnego przedmiotu
    Date: Sat, 08 Jan 2005 14:20:30 +0100

    Witam!

    Produkuje coś. To coś sprzedaje klientom.

    To coś ma licencje w której pada takie zdanie:

    "Używanie tego produktu dozwolone jest tylko w zielonych skarpetkach".

    Pewnego dnia zauważam, że ktoś w czarnych skarpetkach użytkuje to coś.

    Czy w polskim prawie są możliwości ścigania prawnie za przekroczenie
    "licencji" w taki sposób napisanej ? Producenci piszą coraz większe
    bzdury w licencjach zarówno na używanie oprogramowania jak i na zwykłe
    przedmioty codziennego uzytku, choć akurat software jest tutaj świetnym
    przykładem.

    Jesli ktoś chce konkretny przykład to niech to będzie wymóg nalepiania
    naklejki licencyjnej na obudowę komputera przy zakupie windowsa oem.
    Jeśli nie nalepie, to znaczy że nie mogę legalnie użytkować ? Na ile ja
    jestem właścicielem kupionego przedmiotu i mogę dowolnie z niego
    korzystać (pomijam powielanie, chodzi o na przykład wykorzystanie płytki
    instalacyjnej jako podstawi do kwiatków - czy producent może mi tego
    zabronić ?).

    Zamierzam oferować swój produkt i zastanawiam się na ile wyjdę na idiotę
    zabraniając czegoś userowi podczas pisania licencji.

    --
    Sebastian Bialy - h...@p...onet.pl