  • 1. Data: 2004-01-07 12:33:52
    Temat: Licencja na oprogramowanie
    Od: t...@o...pl

    Pytanko do prawników i praktyków - jak zinterpretować ten zapis licencyjny :

    1. UDZIELENIE LICENCJI. Niniejsza Umowa Licencyjna przyznaje Licencjobiorcy
    następujące prawa:
    Instalacja i używanie oprogramowania. Licencjobiorca ma prawo zainstalować i
    używać na KOMPUTERZE tylko jedną kopię OPROGRAMOWANIA.

    Sam mam trochę do czynienia z prawem z racji wykonywanego zawodu i zapis ten
    moim zdaniem jest na tyle nieprecyzyjny, że moge wyciągnąć wniosek :

    - możliwe jest użytkowanie na jednym komputerze tylko jednej kopii Windows
    (niezależnie od liczby instalacji), gdybym kupił dwie różne kopie mógłbym na
    kompie zainstalowac tylko jedną.

    Wiem, ze to głupie ale obecnie mam problem następujacej natury w komputerze mam
    dwa dyski na których zainstalowana jest jedna kopia windows - jeden dysk
    roboczy drugi internetowy. Z Microsoftu dostałem informację, że mogę windows
    zainstalować tylko na jednym dysku pomimo tego, że oba chodzą w jednej
    jednostce centralnej.

    Ciekawe co wy na to. THX za przemyślenia Darek