  • 1. Data: 2004-01-07 12:21:57
    Temat: Pytanko w sprawie kocesji
    Od: "stonoga" <s...@b...one.pl>

    Piszę pracę o koncesjonowaniu działalności gospodarczej i mam pytanko czy
    koncesja nadal jest objęte zarządzanie liniami kolejowymi oraz wykonywanie
    przewozów kolejowych? - jeśli miałby ktoś przydatne mi materiały to prosze o
    podesłanie s...@b...one.pl

  • 2. Data: 2004-01-08 20:33:58
    Temat: Re: Pytanko w sprawie kocesji
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "stonoga" <s...@b...one.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    pytanko czy
    > koncesja nadal jest objęte zarządzanie liniami kolejowymi oraz

    Nie.
    Wszystkie rodzaje koncesjonowanej dzialalnosci gospodarczej wymienione
    sa w art. 14 ustawy z dnia 19 listopada 1999 r. Prawo działalności
    gospodarczej, o czym mowi art.14 ust.2.
    Do 1 czerwca 2003 "zarządzania liniami kolejowymi oraz wykonywania
    przewozów kolejowych," bylo koncesjonowane. Pkt.7. ust.2 mial
    nastepujaca tresc: "zarządzania liniami kolejowymi oraz wykonywania
    przewozów kolejowych,"
    ale ustawa z dnia 28 marca 2003 r.o transporcie kolejowym
    (Dz.U.2003.86.789) w art.67 uchyla pkt 7 z ust.2 mowiacy o przewozach
    kolejowych - zmiana ta weszla w zycie od 1.czerwca 2003

    tak wiec od 1.06.2003 zarządzania liniami kolejowymi oraz wykonywania
    przewozów kolejowych nie wymaga koncesji.

    [...]
    Art. 14. 1. Uzyskania koncesji wymaga wykonywanie działalności
    gospodarczej w zakresie:

    1) poszukiwania lub rozpoznawania złóż kopalin, wydobywania kopalin ze
    złóż, bezzbiornikowego magazynowania substancji oraz składowania
    odpadów w górotworze, w tym w podziemnych wyrobiskach górniczych,

    2) wytwarzania i obrotu materiałami wybuchowymi, bronią i amunicją
    oraz wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym,

    3) wytwarzania, przetwarzania, magazynowania, przesyłania, dystrybucji
    i obrotu paliwami i energią,

    4) ochrony osób i mienia,

    5) przewozu lotniczego,

    6) budowy i eksploatacji albo wyłącznie eksploatacji autostrad
    płatnych oraz dróg ekspresowych, do których stosuje się przepisy o
    autostradach płatnych,

    7) (uchylony)
    8) rozpowszechniania programów radiowych i telewizyjnych.

    2. Wprowadzenie innych koncesji w dziedzinach działalności
    gospodarczej mających szczególne znaczenie ze względu na
    bezpieczeństwo państwa lub obywateli albo inny ważny interes publiczny
    jest dopuszczalne tylko w przypadku, gdy działalność ta nie może być
    wykonywana jako wolna lub po uzyskaniu zezwolenia oraz wymaga zmiany
    niniejszej ustawy.
    [...]

    --
    Z powazaniem