  • 1. Data: 2003-12-04 20:20:30
    Temat: Licencja Windows.... i zamieszkanie...
    Od: "news" <b...@p...pl>

    Mam nastepujaca sprawe.

    W domu w ktorym mieszkam jest rowniez firma moich rodzicow ( nie biuro )
    Kilka lat temu kupili komputer na firme, po pewnym czasie ja kupilem sobie
    wlasny komputer, ale juz nie na firme, a stary poszedl do "szafy", zostaly
    wziete z niego kilka elementow (monitor, cd-rom... ) Chcialbym kupic
    licencje na system Windows ale z faktura co by podatek odliczyc, jednak tego
    Windowsa chcialem zainstalowac na moim prywatnym komputerze, ktory jest w
    domu jedyny sprawny ( ale nie zostal zakupiony w calosci na firme ). Czy
    przy ewentualnej kontroli moge miec jakies problemy? Oprogramowanie na
    firme, ale zainstalowany na prywatnym kompie, bo ten co byl kupowany na
    firme nie dziala.
    I pytanie jeszcze, jak wyglada w tym przypadku uzywanie programow freeware
    do uzytku domowego, ale shareware do uzytku komercyjnego ?

    Bedzie to wersja OEM + jakis sprzet aby było wszystko OK

  • 2. Data: 2003-12-04 21:04:10
    Temat: Re: Licencja Windows.... i zamieszkanie...
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) news w wiadomości <bqo519$7f0$1@taurus.webcorp.pl>
    powiedział(a) co następuje:

    > Bedzie to wersja OEM + jakis sprzet aby było wszystko OK

    Od razu Ci powiem, że jeśli będzie Ci radził niejaki Arek to daj sobie
    spokój i nie czytaj tego.

    --
    Olgierd
    "Gdy wróg zostaje sędzią, sędzia staje się wrogiem", Carl Schmitt

  • 3. Data: 2003-12-04 23:08:09
    Od: Arek <a...@e...net>

    news rzecze:
    [..]
    > Bedzie to wersja OEM + jakis sprzet aby było wszystko OK

    Masz oryginalny, nie piracki, egezemplarz programu?
    I świetnie - to wszystko co Ci potrzeba.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 4. Data: 2003-12-05 10:38:21
    Od: "MarcinekP" <p...@g...pl>

> [...]
    > I pytanie jeszcze, jak wyglada w tym przypadku uzywanie programow freeware
    > do uzytku domowego, ale shareware do uzytku komercyjnego ?

    Myśle że co do legalności to nie ma żadnego problemu,
    natomiast mogą byc problemy z US.
    Ostatnio podobno chodzili (przynajmniej w lubuskiem) razem
    z Policją i sprawdzali firmy co mają siedziby u siebie w domu.
    Okazało się że powszechną praktyka jest ewidencjonowanie komputera
    w KUP a używanie go do celów prywatnych.
    Przeczytałem o tym w lokalnej prasie, także za rzetelnośc tej informacji nie
    odpowiadam

    pozdrawiam
    Marcin

  • 5. Data: 2003-12-05 16:56:23
    Od: "news" <b...@p...pl>

    Użytkownik "MarcinekP" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > w KUP a używanie go do celów prywatnych.
    > Przeczytałem o tym w lokalnej prasie, także za rzetelnośc tej informacji

    Kupic OS na firme zainstalowac na dysku w starym kompie ktory lezy w
    "szafie", na prywatnym zainstalowac linuxa, i tam trzymac jakies pliki i
    aplikacje prywatne, i tylko przenosic dysk z systemem, a w razie kontroli to
    dysk do starego kompa i jest wszystko cacy...
    heh, bez sensu.

    A co w przypadku kiedy "firmowy sprzet" oddam komus - rodzinie - i nie
    bedzie tego sprzetu w domu tylko komp prywatny ?

    Albo inaczej, poniewaz w kompie prywatnym jest pare czesci kupionych na
    firme ( monitor, cd-rom ) to co wtedy US moze sie przyczepic ?
    Mozna powiedziec ze stary juz nie dziala/spalil sie.

  • 6. Data: 2003-12-08 13:27:06
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Arek wrote:

    > Masz oryginalny, nie piracki, egezemplarz programu?
    > I świetnie - to wszystko co Ci potrzeba.

    Ja mam tylko taką małą sprawę.
    Jeżeli ktoś z czytelników tej grupy będzie miał sprawę o korzystanie z
    nielegalnego oprogramowania i będzie to dotyczyło wersji OEM
    pzreniesionej na inny komputer, to radzę zeznając przed
    policją/prokuratorem/sądem mówić prawdę i nie ukrywać, że jedną z
    przyczyn, dla których zdecydowaliście sie na takie zachowanie były
    posty Arka vel Arnolda vel Buzdygana vel .....
    Być może ktoś z przesłuchujących dojdzie do wniosku, że ma to coś
    wspólnego z wprowdzonym w Kodeksie Karnym pojęciem podżegania. a wtedy
    nie da się wykluczyć, że Polski usenet na czas określony przez sędziego
    straci możliwość czytania nowych postów wyżej wymienionego osobnika.

  • 7. Data: 2003-12-08 14:54:52
    Od: Arek <a...@e...net>

    Jureq rzecze:
    > Ja mam tylko taką małą sprawę.
    [..]
    > straci możliwość czytania nowych postów wyżej wymienionego osobnika.

    Jesteś z M$ czy coś w tym stylu ???
    Na stronie - patrz stopka - znajdziesz werdykt *POLSKIEGO* sądu.
    Zapoznaj się, a potem wróć tu i przeproś za gadanie takich bzdur.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/oem.htm

  • 8. Data: 2003-12-08 15:04:05
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Arek wrote:

    > Na stronie - patrz stopka - znajdziesz werdykt POLSKIEGO sądu.
    > Zapoznaj się, a potem wróć tu i przeproś za gadanie takich bzdur.
    >
    > http://www.sti.org.pl/oem.htm

    Na tej stronie nie ma wyroku żadnego sądu

  • 9. Data: 2003-12-08 15:14:39
    Od: Arek <a...@e...net>

    Jureq rzecze:
    > Na tej stronie nie ma wyroku żadnego sądu

    To znajdź na kolejnej.

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/oem.htm

  • 10. Data: 2003-12-08 15:46:42
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl news:br23t3$2djv$1@news.atman.pl

    > Na tej stronie nie ma wyroku żadnego sądu

    Witaj Jurku - nie wiem czy wiesz, ale wlasnie dyskutujesz z slynnym
    arnoldem, ktory to pozywa do sadu TPSA, Dialog, Microsoft, zaklada swoje
    partie polityczne, kreci filmy warte (jego zdaniem ;) 2 miliardy dolarow,

    oraz pisze pozwy sadowe na ludzi ktorzy (tak jak np ja) zwracaja mu uwage
    ze bzdury strasznie pisze. (Wydzwania tez do swoich oponentow po nocach
    straszac pobiciem, przegladnij dokladnie ta grupe lub
    pl.regionalne.wroclaw).

    Slowem - proponuje dokladniej skonsultowac wszyskie "porady prawne" naszego
    drogiego pieniacza-chydraulika (z wyksztalcenia), oraz polecam moja strone
    w stopce przy okazji :)

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____, UWAGA - czy bedziesz pobity

    Rafal 'Raf256' Maj X-( * ) za pisanie na news? Przeczytaj:
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------" http://www.raf256.com/arnold/