  • 1. Data: 2005-08-31 19:34:35
    Temat: Legitymowanie przez ochronę
    Od: "A" <n...@n...pl>

    Cześć,
    Czy ochrona supermarketu ma prawo legitymować klientów? Art.36.1.1) ustawy o
    ochronie osób i mienia nie jest dla mnie jasny - czy pozwala na
    legitymowanie "w ogóle" czy tylko w celu ustalenia prawa do przebywania?

  • 2. Data: 2005-08-31 19:52:13
    Temat: Re: Legitymowanie przez ochronę
    Od: scream <n...@p...pl>

    A napisał(a):
    > Czy ochrona supermarketu ma prawo legitymować klientów? Art.36.1.1) ustawy o
    > ochronie osób i mienia nie jest dla mnie jasny - czy pozwala na
    > legitymowanie "w ogóle" czy tylko w celu ustalenia prawa do przebywania?

    Pozwala m.in. w celu ustalenia prawa do przebywania, ale legitymować
    może tylko ochroniarz z licencją (taki w supermarkecie nie może :)).
    Ochroniarzy z licencją zatrudnia się tylko na specjalnych obiektach.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2005-09-01 06:54:25
    Od: piwar <p...@w...too.polbox.com>

    scream wrote:
    > [cut] legitymować
    > może tylko ochroniarz z licencją (taki w supermarkecie nie może :)).
    > Ochroniarzy z licencją zatrudnia się tylko na specjalnych obiektach.

    A jak odróżnić ochroniarza z licencją od tego bez niej?

    Pozdr.
    piwar.

  • 4. Data: 2005-09-01 09:28:17
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    piwar napisał(a):

    > A jak odróżnić ochroniarza z licencją od tego bez niej?

    Poprosić o okazanie licencji ?

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC: Jackson [RIP] + AT1200

  • 5. Data: 2005-09-01 10:00:18
    Od: piwar <p...@w...too.polbox.com>

    Stasio Podróżnik wrote:

    > Poprosić o okazanie licencji ?

    Głupie pytanie, prosta odpowiedź. ;) Sam jestem sobie winien. :)
    Ale konkretnie licencja powinna wyglądać tak (o ile trafiłem do
    aktualnego rozporządzenia):
    http://ochrona.pl/html/przepisy/4/ustawa1-rozp-mswia
    -6.asp

    Pozdr.
    piwar.

  • 6. Data: 2005-09-02 22:04:35
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:df50ni$e8p$1@atlantis.news.tpi.pl A <n...@n...pl>
    pisze:

    > Czy ochrona supermarketu ma prawo legitymować klientów? Art.36.1.1)
    > ustawy o ochronie osób i mienia nie jest dla mnie jasny - czy pozwala na
    > legitymowanie "w ogóle" czy tylko w celu ustalenia prawa do przebywania?
    Jeśli to zwykły supermarket to jego teren jest ogólnie dostępny, więc nie ma
    potrzeby ustalania prawa do przebywania. Zatem ochroniarz g**** może.

    Jotte