  • 11. Data: 2005-12-30 13:45:59
    Temat: Re: Legitymowanie - policjanci wystraszyli się
    Od: "Antic & Pokey" <c...@i...pl>

    > po 1
    > to jakis frajer nie policjant a napewno SB-ek
    > zaden normalny policjant nie zaczyna rozmowy od spisywania numerow swoich
    > "kolegow"
    > po 2
    > ta historia smierdzi mi opowiadaniem goscia podczas swiat dla podtrzymania
    > rozmowy z rodzina - sciema nie ma innej opcji
    > poprostu wujek ci glupot naopowiadal

    Co nie zmienia faktu, ze osoba legitymowana ma prawo żądać numerów
    służbowych funkcjonariuszy, którzy zamierzają go wylegitymować

  • 12. Data: 2005-12-30 14:16:06
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Antic & Pokey" <c...@i...pl> napisał w
    wiadomości

    > Co nie zmienia faktu, ze osoba legitymowana ma prawo żądać numerów
    > służbowych funkcjonariuszy, którzy zamierzają go wylegitymować

    oraz podstawy legitymowania

    Jacek

  • 13. Data: 2005-12-30 14:25:46
    Od: "Antic & Pokey" <c...@i...pl>

    > oraz podstawy legitymowania

    Tu zawsze mogą odpowiedz, ze tzw. prewencja.

  • 14. Data: 2005-12-30 14:56:17
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Antic & Pokey" <c...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:dp3g1b$ppm$1@news2.ipartners.pl...

    > Tu zawsze mogą odpowiedz, ze tzw. prewencja.

    nie moga, musi byc podstawa wylegitymowania, a nie widzimisie policjantow

    Jacek

  • 15. Data: 2005-12-30 14:59:48
    Od: "Antic & Pokey" <c...@i...pl>

    > nie moga, musi byc podstawa wylegitymowania, a nie widzimisie policjantow

    To mnie juz nie raz legitymowano w takim razie na podstawie widzimisie (tzn.
    szedlem sobie w sposob kulturalny, itp...)

  • 16. Data: 2005-12-30 15:25:52
    Od: "Ryszard" <r...@a...wytnij.net.pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...blumen.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Antic & Pokey" <c...@i...pl> napisał
    > w wiadomości news:dp3g1b$ppm$1@news2.ipartners.pl...

    > nie moga, musi byc podstawa wylegitymowania, a nie widzimisie policjantow

    np. "legitymowanie osób w celu ustalenia ich tożsamości" i wystarczy

    Ryszar

  • 17. Data: 2005-12-30 15:29:18
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Antic & Pokey" <c...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:dp3i15$r20

    > To mnie juz nie raz legitymowano w takim razie na podstawie widzimisie
    > (tzn. szedlem sobie w sposob kulturalny, itp...)

    Bo tak to zazwyczaj wyglada - malo kiedy policjant podaje powod
    wylegitymowania, i malo kiedy obywatel sie burzy po prostu - tak wiec jest
    to bardziej teoria niz rzeczywistosc :)

    Jacek

  • 18. Data: 2005-12-30 15:29:36
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Ryszard" <r...@a...wytnij.net.pl> napisał w wiadomości

    > np. "legitymowanie osób w celu ustalenia ich tożsamości" i wystarczy

    Nie, nie wystarczy

    Jacek

  • 19. Data: 2005-12-30 15:32:35
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Antic & Pokey" <c...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:dp3i15$r20$1@news2.ipartners.pl...

    > To mnie juz nie raz legitymowano w takim razie na podstawie widzimisie
    > (tzn. szedlem sobie w sposob kulturalny, itp...)

    No to jestes sierota, że okazales dokumenty.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 20. Data: 2005-12-30 15:50:44
    Od: scream <n...@p...pl>

    castrol napisał(a):
    > nie moga, musi byc podstawa wylegitymowania, a nie widzimisie policjantow

    Oczywiście:

    Ustawa o Policji

    Art. 14. 1. W granicach swych zadań Policja w celu rozpoznawania,
    zapobiegania i wykrywania przestępstw i wykroczeń wykonuje czynności:
    operacyjno-rozpoznawcze, dochodzeniowo-śledcze i administracyjno-porządkowe.

    (...)

    Art. 15. 1. Policjanci wykonując czynności, o których mowa w art. 14,
    mają prawo:
    1) legitymowania osób w celu ustalenia ich tożsamości,

    Tak więc podstawą prawną jest Ustawa o Policji, art. 14 par. 1 oraz art.
    15 par. 1 pkt. 1. Legitymują Cię w celu ustalenia Twojej tożsamości, a
    są to działania rozpoznawcze.
    --
    best regards,
    scream (at)w.pl