  • 1. Data: 2003-05-22 14:05:40
    Temat: Legitymacja Prasowa/Wydawnictwo
    Od: a...@g...pl (the+end)

    dzien dobry,

    chodzi o prowadzenie internetowego fun-zina. jest to dzialalnosc w
    jakis sposob wydawnicza.
    przy rejestracji firmy nie bylo jasno napisane, ze bedzie w przyszlosci
    prowadzona jakakolwiek dzialalnosc wydawnicza, ale mimo wszystko mozna
    ja podciagnac pod bardziej ogolne dzialy (a te juz sa ujete).

    i teraz pytanie, a wlasciwie prosba o algorytm...

    jak uzyskac prawo do wydawania legitymacji prasowych?
    lub jak uzyskac legitymacje prasowa?

    the+end

  • 2. Data: 2003-05-22 15:53:29
    Temat: Re: Legitymacja Prasowa/Wydawnictwo
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    the+end wrote:
> [...]
    > i teraz pytanie, a wlasciwie prosba o algorytm...
    > jak uzyskac prawo do wydawania legitymacji prasowych?

    przede wszystkim - prawo prasowe:
    Art. 20. 1. Wydawanie dziennika lub czasopisma wymaga rejestracji w
    sądzie wojewódzkim właściwym miejscowo dla siedziby wydawcy, zwanym
    dalej "organem rejestracyjnym". (..)
    2. Wniosek o rejestrację, o której mowa w ust. 1, powinien zawierać:
    1) tytuł dziennika lub czasopisma oraz siedzibę i dokładny adres redakcji,
    2) dane osobowe redaktora naczelnego,
    3) określenie wydawcy, jego siedzibę i dokładny adres,
    4) częstotliwość ukazywania się dziennika lub czasopisma.
    3. Postanowienia zarządzające wpis do rejestru sąd uzasadnia tylko na
    wniosek.
    4. Wydawanie dziennika lub czasopisma można rozpocząć, jeżeli organ
    rejestracyjny nie rozstrzygnął wniosku o rejestrację w ciągu 30 dni od
    jego zgłoszenia.
    5. O zmianie danych, o których mowa w ust. 2, należy zawiadomić
    niezwłocznie organ rejestracyjny.

    KG

  • 3. Data: 2003-05-22 17:03:17
    Od: a...@g...pl (the+end)

    * Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl> [2003-05-22 17:58:18]:
    > the+end wrote:
    [snip]

    > przede wszystkim - prawo prasowe:
    > Art. 20.
    [snip]

    tak,, ale nigdzie nic nie ma na temat legitymacji prasowych. interesuje
    mnie to rowniez w wymiarze miedzynarodowym...

    the+end

  • 4. Data: 2003-05-22 17:11:48
    Od: "Illinois" <d...@p...onet.pl>

    a co jesli chopdzi o portal internetowy ?? jak do tego zagadnienia podejsc
    ???

  • 5. Data: 2003-05-23 23:24:12
    Od: "Adam" <a...@p...com.pl>

    > jak uzyskac prawo do wydawania legitymacji prasowych?
    > lub jak uzyskac legitymacje prasowa?

    Witam!
    Przypuszczam, ze chodzi o jakas akredytacje która daje jakies profity.
    Otóz, nie ma juz czegos takiego uniwersalnego jak legitymacja PRESS
    To funkcjonowalo jeszcze jakies 20 lat temu.
    W tej chwili naprawde liczy sie legitymacja jakiejs konkretnej gazety.
    Natomiast akredytacje sa wydawane nie na podstawie legitymacji, lecz
    potwierdzenia zamówienia akredytacji wystawionego przez jakas konkretna
    redakcje gazety (moze byc takze portal internetowy) z pieczatka i siedziba.
    Tak to sie odbywa na duzych targach, np Cebit czy auta w Genewie

    Pozdrawiam
    Adam

  • 6. Data: 2003-06-24 14:12:42
    Od: Przyjazny Andrzej <a...@g...pl>

    w <news:20030522160957.A18160@sage>
    the+end napisał(a):

> [...]
    > juz sa ujete).
    >

    > i teraz pytanie, a wlasciwie prosba o algorytm...
    >
    > jak uzyskac prawo do wydawania legitymacji prasowych?

    Prawo wydawania legitymacji prasowych ma redaktor naczelny danego
    tytułu, programu itd. To z jego upowaznienia inni reprezentuja redakcje
    na zewnatrz.
    Tak to jest przyjete w praktyce.

    --
    domyslna sygnaturka

    pobierana jest z pliku podpis.txt okreslonego w
    Special >> Setup >> Identities >> Signature File