  • 1. Data: 2005-05-10 11:39:12
    Temat: zażalenie na wyrok
    Od: "Ola" <o...@n...wp.pl>

    Ile czasu ma obywatel RP na odwołanie się od wyroku, ktory zapadl w sadzie
    rodzinnym

    Czy termin jest liczony od daty wyroku czy od daty skutecznego doreczenia
    stronom?

    pzdr
    Ola

  • 2. Data: 2005-05-10 11:51:17
    Temat: Re: zażalenie na wyrok
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Ola napisał(a):

    [ciach ...]

    Od wyroku nie służy zażalenie.
    Było słuchać pouczenia.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2005-05-10 14:04:21
    Od: "Ola" <o...@n...wp.pl>

    > Od wyroku nie służy zażalenie.
    > Było słuchać pouczenia.

    Ok - laik nie formuuje zbyt trafnych pytan
    Czy strona moze jakos odwolac sie od wyroku?
    Do sadu wyzszej instancji? Zaskarzyc wyrok itp.
    Jesli tak to jaki ma czas na to i od kiedy liczy sie ten czas?

    pzdr
    OLa

  • 4. Data: 2005-05-10 14:19:19
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Ola napisał(a):

    > Ok - laik nie formuuje zbyt trafnych pytan
    > Czy strona moze jakos odwolac sie od wyroku?
    > Do sadu wyzszej instancji? Zaskarzyc wyrok itp.
    > Jesli tak to jaki ma czas na to i od kiedy liczy sie ten czas?

    Przyjmuje założenie że nie chodzi o wyrok zaoczny, a ty nie siedzisz w
    więzieniu.
    W ciągu 7 dni od ogłoszenia wyroku należy złożyć wniosek do sądu o
    doręczenie wyroku z uzasadnieniem.
    Następnie w ciągu dwóch tygodni od dnia doręczenia wyroku z
    uzasadnieniem należy złożyć apelację do sądu odwoławczego za
    pośrednictwem sądu I instancji.
    W sprawie cywilnej można też złożyć apelację bez wniosku o uzasadnienie
    wyroku w ciągu trzech tygodni od dnia ogłoszenia wyroku.

  • 5. Data: 2005-05-10 14:44:03
    Od: "Ola" <o...@n...wp.pl>

> [...]
    > W sprawie cywilnej można też złożyć apelację bez wniosku o uzasadnienie
    > wyroku w ciągu trzech tygodni od dnia ogłoszenia wyroku.

    Dziekuje za info
    jednak mam jescze watpliwosci
    Wyrok dotyczy alimentow- pozwany nie stawil sie na sprwie, na ktorej zapadl
    wyrok
    Z tego co napisales wynika, ze ma on 3 tygodnie na zlozenie apelacji.
    Ogloszenie wyroku to data ktora jest na doreczonym wyroku, data rozprawy, na
    ktorej zostal ogloszony wyrok czy data doreczenia wyroku nieobecnej na
    sprawie stronie?

    pzdr
    OLa

  • 6. Data: 2005-05-11 20:15:30
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "Ola" <o...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    na
    > ktorej zostal ogloszony wyrok czy data doreczenia wyroku nieobecnej na

    musisz Panu Jonhson napisac jaki to jest wyrok :) bo prawdopodobnie nijak
    bedzie sie to mialo o czym wczesniej pisal:)

    pozdrawiam
    Sandra

  • 7. Data: 2005-05-11 20:26:18
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

> [...]

    ciekawe ktora strone Ola ma na mysli ? powoda czy pozwanego jesli to wz bo
    jesli oczny to bez roznicy chyba? :) tak jak pisze Johnson

    > Przyjmuje założenie że nie chodzi o wyrok zaoczny, a ty nie siedzisz w
    > więzieniu.

    I to Ola chce sie odwolac bo jak pozwany to przy wz chyba nie tak a moze sie
    myle ?

    i wszystko sie zgadza

    pozdrawiam
    Sandra

  • 8. Data: 2005-05-11 20:40:28
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    sandra napisał(a):

    > musisz Panu Jonhson napisac jaki to jest wyrok :) bo prawdopodobnie nijak
    > bedzie sie to mialo o czym wczesniej pisal:)

    Przecież napisałem ZAŁOŻENIE ŻE TO NIE JEST WYROK ZAOCZNY.

  • 9. Data: 2005-05-11 20:50:23
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    > Przecież napisałem ZAŁOŻENIE ŻE TO NIE JEST WYROK ZAOCZNY.

    jasne i wcale tego nie podwazam chodzi mi tylko o inf. jaki to wyrok bo
    jesli to wz a mysle , ze chyba tak poniewaz wyroku ocznego sad nie bedzie
    doreczal z urzedu chyba , ze pozwany jest w areszcie badz w zk

    pozdrawiam
    Sandra

  • 10. Data: 2005-05-12 05:47:10
    Od: "Ola" <o...@n...wp.pl>

    prezoraszam za gapiostwo- top wyrok alimantacyjny
    nieobecny na sparwie pozwany zgodnie z tytm wyrokiem ma placic alimenty
    Tak wiec niesmialo sie zastanawiam do kiedy moze wniesc odwolanie.....
    W areszcie nie siedzu- nie stawil sie bo pewno mu sie nie chcialo....

    pzdr liczac na oswiecenie w tej kwestii

    Olka